akristina92 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg har rundt 120 Ancient Knowledge nå, og fikk meg Blastwave (tror den heter det -- det er i alle fall den magien som sender en stor ring av flamme rundt deg). Har også nettopp komt til Geldern, og jeg tenkte jeg skulle prøve meg på et quest som innebærte å drepe alle monstrene i en hule. Jeg var komt et lite stykke inn i hula, etter to brutale Minecrawler-drap. Det kom jaggu meg fire stykker på en gang, og da tenkte jeg at jeg skulle kose meg litt med blastwave. Vel, den er jo helt ubrukelig! Den tar jo en halv evighet å lade opp (5-6 sekunder, kanskje ), og sjangsen for at du får til noe som helst med 2-3 (eller bare én for den saks skyld) fiender rundt deg, er veldig, veldig, veldig liten. Det har seg nemlig sånn, at bare du blir slått til ÉN gang, blir "oppladingen" avbrutt, og du må starte forfra igjen. Og om det er dyr du mesker deg med, blir jo ikke akkurat saken bedre! Så med mindre man har et slags magisk skjold som absorberer alle slag, så er slike AoE*-magier ubrukelige! * Area of Effect Endret 18. oktober 2006 av Flaringo Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Akkurat det jeg var redd for. Jeg prøvde tidligere med en AOE scroll, men ble drept før jeg fikk se noen effekt av den Er lvl 42 warrior/hunter/smith. startet ny character der jeg bare fokuserte på ancient knowledge og spells og mana upgrades - skal si det er enkelt - one on one å kjempe mot monster o.l. Kanskje ideen er å sende inn et summoned monster e.l. og stille deg bak ham mens du lader opp AOE? de burde være rimelig opptatt med ham et par sekunder. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 For å bruke AoE spells som tar lang tid å lade er det viktig å ha "Canonfodder" som kan distrahere fienden fra deg. Lets face it; i de fleste RPG spill der du spiller mage er det viktig å ha noe mellom deg og fienden... Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) For å bruke AoE spells som tar lang tid å lade er det viktig å ha "Canonfodder" som kan distrahere fienden fra deg. Lets face it; i de fleste RPG spill der du spiller mage er det viktig å ha noe mellom deg og fienden... 7097373[/snapback] Problemet er at med denne magien må jeg gå nær fiendene for at den skal gjøre noe skade på dem. La meg demonstrere: ...- -( + ) - ..... - Plusset er personen som bruker "Blastwave" (om det var det det het i det heletatt), parantesene er flammen som kommer rundt meg, og minusene er fiendene. EDIT: Var ikke så enkelt, dette. EDIT: Får erstatte mellomrommene med punktum, da. Uansett så tipper jeg at dere forstår poenget. Endret 18. oktober 2006 av Flaringo Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har det noen betydning om du er nær fienden hvis dem er opptatt med å slå på noe annet som du har sendt inn i forveien? Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Prøver du å si at blast wave har for liten radius til å nå frem til mange fiender? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Prøver du å si at blast wave har for liten radius til å nå frem til mange fiender? 7097605[/snapback] Det jeg sikter til er at blast wave er ubrukelig på grunn av tiden man bruker på å "lade den". Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har ikke kommet høyt nok opp i Ancient Knowledge for å kunne bruke Blast Wave, men i G1 og G2 kunne man faktisk bevege seg mens Fire Rain eller Mass Destruction varte (3-5 sekunder). Så jeg kunne for eksempel starte opp rundt et hjørne, for så å løpe inn i fiendemassen og bare se hvordan de faller. Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Etter min lille erfaring med Fire Rain igår, så følger den ikke etter deg etter du har kastet den, men min Demon holder som regel oppmerksomheten til jeg får fyrt den av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå