TAS Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei. Finnes det dual 939 socket hk?Har en 4600+ liggende,og jeg tenkte jeg kunne bruke den.Hvis det eksisterer,må det ha pci-e.Eventuelt vil man få noe ytelses forskjell med 1 eller 2 cpu`r,i f.eks spill? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Socket 939, Socket AM2 og andre forbrukerplattformer støtter ikke mer enn én prosessorsokkel, så det er ikke mulig å bruke mer enn 1 CPU, selv om du selvsagt kan ha Dual-Core. Hvis du absolutt skal ha Dual-Core må du over på Socket F, Socket 771 og lignende, der prisen som regel mangedobles pga dyre hovedkort, krav til ECC-registrert minne og gjerne også dyrere CPUer. Intel kommer med Quad-Core (4 kjerner i en CPU) mot slutten av året, der de har jukset sammen to Core 2 Duo på en sokkel, mens AMD kommer med "ekte" Quad-Core en gang inn i neste år. En X2 4600+ skulle holde fint i spill i dag, det er ikke store ytelsesmarginer opp mot de heftigste, med unntak av overklokking av f.eks de heftigste Core 2 Duo-CPUer. Nok RAM og et godt skjermkort er vel så viktig for å få en god spillemaskin. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Har ikke noe problemer med spill i dag.Tenkte bare jeg kunne bruke den jeg har liggendes.Legger dette da på is,takker for raskt svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå