Moenjr Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Hallo! Skal lage en plakat til OD, og i den anledning har jeg valgt meg ut et bilde som skal være på plakaten! Altså dette bilde: Har noen av dere noen som helst forslag på hva jeg kan gjøre med dette bildet? For å vekke oppmerksomhet! Hadde vært snilt om noen hadde kommet med bidrag til en potensiell plakat Endret 18. oktober 2006 av Moenjr Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) En liten idè jeg fikk når jeg så utrykkene til barna. Hvis du legger på en ny todelt bakrunn kan dette bli stilig. Hvis den som ser lei seg ut står foran f.eks slummen i Kina, mens den som smiler står foran mer "luksuriøse" forhold. Den midterste vet jeg ikke med. Enten over en evt. strek som ville ha delt bakrunnen. Ellers måtte du ha fjernet barnet som har strek-munn. Evt. gjøre det omvendt så budskapet blir at man ikke trenger mye for å være lykkelig. For mye rikdom gjør deg ulykkelig. Det var min idè.. EDIT: Hva er OD forresten? Endret 18. oktober 2006 av MobilKnut Lenke til kommentar
Moenjr Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Takk for svar! Ikke dum idè.. OD eller Operasjon Dagsverk er Norges største solidaritetskampanje - av, med og for ungdom. Operasjon Dagsverk startet i 1964, og er har sitt utspring fra Norsk Gymnasiastsamband (NGS), som var en av to forløpere for Elevorganisasjonen i Norge. I dag er det Elevorganisasjonen som arrangerer Operasjon Dagsverk. OD satser på solidaritet istedenfor veldedighet. Det er fordi de vil at norske ungdommer skal bruke én dag av sin utdanning for at andre ungdommer også skal få utdanning, i stedet for å bare legge penger på en bøsse, for å døyve dårlig samvittighet. Hver høst arrangerer Operasjon Dagsverk derfor en informasjonskampanje kalt Internasjonal Uke. Den varer i ca. to uker, fra 16. – 25. oktober, og er kanskje den viktigste delen av OD. Selv om pengene som blir jobbet inn hvert år hjelper tusenvis av ungdom rundt om i verden, er det kanskje enda viktigere å opplyse ungdom her i nord om hvorfor verden er så urettferdig, som den faktisk er. Slik at vi over lengre tid kan få varige forandringer i verdenssituasjonen. noen andre som har forslag? Endret 18. oktober 2006 av Moenjr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå