Nik Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei, Vurderer å kjøpe en Sony blitz til mitt Alfa. Det finnes 2 stk: a) HVL-F36AM. Kr 1900.- Ledetall 36. b) HVL-F56AM. Kr 3.300.- Ledetall 56. Tror ikke a) kan vris horisontalt ellers synes de like (bortsatt fra styrke) og mer knapper/display på den store. Får jeg i praksis noe igjen for denne økningen i ledetall når jeg fotograferer på max 15 meters avstand med blitz? Ledetall 56 er såvidt jeg klarer regne ut omtrent 2.5 ganger så sterkt som ledetall 36 så det burde være en vesentlig forskjell som gir muligheter ift. blender bl.a. Ole Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 så det burde være en vesentlig forskjell som gir muligheter ift. blender bl.a. 7096903[/snapback] Det er helt riktig. Det er ikke mulig å kjøpe en for kraftig blitz. 15 meter er langt med blitz, og du skal ikke blende mye ned før det merkes. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hei, Vurderer å kjøpe en Sony blitz til mitt Alfa. Det finnes 2 stk: a) HVL-F36AM. Kr 1900.- Ledetall 36. b) HVL-F56AM. Kr 3.300.- Ledetall 56. Tror ikke a) kan vris horisontalt ellers synes de like (bortsatt fra styrke) og mer knapper/display på den store. Får jeg i praksis noe igjen for denne økningen i ledetall når jeg fotograferer på max 15 meters avstand med blitz? Ledetall 56 er såvidt jeg klarer regne ut omtrent 2.5 ganger så sterkt som ledetall 36 så det burde være en vesentlig forskjell som gir muligheter ift. blender bl.a. Ole 7096903[/snapback] Jeg gjør oppmerksom på: Sony HVL-F36AM = Minolta 3600HS Sony HVL-F56AM = Minolta 5600HS Min lokale butikk selger 3600HS for 1500,-, muligens er det andre butikker som også selger Minolta blitzene på billig salg siden de er faset ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå