Rinox Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei! Skal nå gjøre en av nettsidene mine litt mer dynamisk og med det mener jeg å lage et innloggingssystem. Da har jeg et lite problem.... Jeg har funnet mange ferdigscript, men problemet er at det er jo litt dumt om brukerne må registrere seg to ganger. 1 for å se litt av innholdet på siden og 1 for å delta i forumet. Noen som vet om det er en måte jeg kan koble forumet til brukersystemet slik at man ikke behøver å registrere seg to steder? Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Det enkleste er nok å lage innloggings systemet sånn at det bruker samme database som forumet. Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Hmm... Hvordan gjør jeg det da? Hva må jeg forandre i forumfilen? Eller i brukersystemsscriptet? Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Du trenger kun og endre innloggingsfilen til brukersystemet ditt, alt som har med forum å gjøre kan være som det er. Hvordan dette spesifikt gjøres avhenger av hvordan forum du benytter deg av pga databasens konfigurasjon og scripte du skal bruke for å logge inn på brukersystemet Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Vel, jeg skal bruke phpBB. Scriptet kan jeg komme tilbake til senere. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 www.ezusermanager.com kan brukes sammen phpBB, i hvertfall i de fleste tilfeller. Har ikke prøvd det, men i teorien bør det ikke være noe problem Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Tusen takk Skal prøve Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Sånn, nå har jeg lastet det ned. Hvordan kobler jeg det sammen med forumet da? Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Sett i instalasjons manualen som sikkert følgte med? Har ikke brukt dette før så jeg har ikke innstalert det men det ligger mest sansynlig en fil som forklarer hvordan. Kan også ligge i readme fila Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Takk, skal ta meg tid til å lese senere Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 der som brukersystemet sjekker opp innloggingsinformasjonen mot sin egen tabell, tilpass det til forumets innlogging. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Skal prøve det Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Når du kjører web-config (./admin/config.php) så får du i trinn 3 anledning til å angi navn på tabellen og feltene. En del av feltene (userID, username MD5-password og email, kanskje flere) kan bruke de som ligger i phpbb_users. I phpbb_users-tabellen må du da legge til de andre feltene selv (slik som pwd_crypt, status, osv). Jeg holder på å gjøre ferdig v2.0.0beta av scriptet og har kanskje planer om å gjøre det lettere integrerbart med phpBB, får se om jeg får tid. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Har du laget en test for dette programmet noe sted? Slik at man selv kan prøve det ut? Kunne kanskje vært en god ide? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) www.ezusermanager.com/demo.php Endret 19. oktober 2006 av ZoRaC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå