Gå til innhold

GF4-4600 og NFS Hot Pursuit II

immo

Anbefalte innlegg

Hey.. har lagt inn Need for speed Hot Pursuit II.

De triste er at det hakker litt selv nede i 1024x768!

Krever dette spillet SÅÅ mye eller stinker standard detonator-driverne til nvidia så mye? sukk

Har:

prosessor: XP1700

RAM: 512 DDR

Skjermkort: Asus GF4 ti 4600 128MB

Trodde virkelig at jeg med dette skjermkortet skulle kunne kjøre 1200x1024 og 32 bit glatt! sukk igjen :/

Kjører win2k og den er stabil og fin og andre spill kjører bra..

immo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-06 17:06, skrev Ganjaman:

Har dette spillet og det krever ikke mye! Det går helt flytende på min gamle P-III 700MHz med 448MB RAM og Geforce 4 Ti 4200. Og det med alle instillinger på max.

og hva er "flytende" for deg da? 10fps?

når vi prater on flytende mener vi 60FPS+... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

På bilspill trenger man ikke 60fps+ for at det skal gå flytende. Men siden du nå bruker det for å definere flytende i dette spillet, kan jeg si at det da ikke går flytende på min gamle 700MHz med Geforce 4 Ti 4200. Spillet kjører med et gjennomsnitt i underkant av 30fps på 700MHz-en. Og dette er med alle innstillingene på max og en oppløsning på 1024x768! Testet nettopp i Fraps. Så kom ikke her og si at det spillet krever så mye at selv P4 prosessorer på over 2GHz bukker under!

[ Denne Melding var redigert av: Ganjaman på 2002-11-06 17:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 17:33, skrev Ganjaman:

Quote:

På bilspill trenger man ikke 60fps+ for at det skal gå flytende. Men siden du nå bruker det for å definere flytende i dette spillet, kan jeg si at det da ikke går flytende på min gamle 700MHz med Geforce 4 Ti 4200. Spillet kjører med et gjennomsnitt i underkant av 30fps på 700MHz-en. Og dette er med alle innstillingene på max og en oppløsning på 1024x768! Testet nettopp i Fraps. Så kom ikke her og si at det spillet krever så mye at selv P4 prosessorer på over 2GHz bukker under!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ganjaman på 2002-11-06 17:35 ]</font>

Flytende er da flytende samma hva slags spill det er! Og hvis du har et snitt oppunder 30 så hakker det til tider, det kan du da ikke nekte på. FPS'n burde da vaffal dette nedi 20? Det hakker... Få opp FPS'n din så merker du forskjell. Jeg mener man helt klart må ha et snitt på 60 i bilspill for å få noe ut av det. Ved lav FPS er det vanskelig å reagere siden alt går "tregere", og fartsopplevelsen er ikke den samme.

Lenke til kommentar

Jannis-15!

Etter å ha lest noen av dine innlegg virker det som om det meste hakker på din maskin. Jeg har noenlunde likt oppsett som deg (faktisk litt dårligere hvis en ser vekk i fra skjermkortet), og ingen nye spill jeg har prøvd, med unntak av Morrowind, har noengang hakket på min maskin.

Det må være et eller annet galt med maskinen din, eller så har du altfor høye krav til begrepet 'flytende'. Flytende betyr for meg at spillet går glatt og hakkefritt, dvs fra omtrent 30-40 fps og opp. Er til dels enig i at en trenger litt mer fps i bilspill for at det skal virke flytende, men 40 fps burde absolutt holde.

Og til deg som startet tråden; jeg var i en lignende situasjon da jeg installerte mitt GF4Ti4400 for et halvt år siden. Noen spill gikk merkverdig tregt og jeg fikk kun 4000 poeng i 3DMark2001, men en "clean install" av Windows løste dette problemet.

Hva får du i 3DMark?

Lenke til kommentar

zuperMensch: prøv å spill battlefield 1942 med alt på makx, AI-cpu 20% og 385% bot'er, det hakker som en gud her, snakker uspillbart

EDIT: får 12814 i 3dmark

P4 2,0@2,53ghz

Abit BD7II-RAID

512 mb ddr 338mhz, cas2

MSI GF 4 ti4400@ 315/648

80gb seagate baracuda IV

120gb IBM 120gxp

Min hjemmeside

[ Denne Melding var redigert av: sjefen_ på 2002-11-06 19:57 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...