Lakus Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Lillesøstra mi som er 7 år har fått i lekse og finne ut hva Kalkoi er.. finner det ikke noen steder! Kan noen hjelpe eller? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Eneste jeg fant på google-søk var at Kalkoi er et (tyrkisk?) etternavn.. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Hmmm, sjelden jeg ser dette, resultatene hos Sesam.no: Internasjonale nettsider: 0 treffNorske nettsøk: 0 treff og Google dokumenter på norsk: 1 treff (denne tråden)sider fra Norge: 1 treff (denne tråden) Internasjonalt: 70 (øverst: denne tråden) Sjeldent man finner så lite informasjon om noe som helst. Men hva fant man: Comunidad Kalkoi (Chile) http://webs.demasiado.com/arauko_malleko/historia.htm COMUNIDAD KALKOI: comunidad mapuche ubicada en la comuna de Capitán Pastene. Reivindica junto a las comunidades de Pichilonkoyan y Pilinmapu, 3.000 hectáreas del Fundo Pidenco, hoy en manos de la empresa Forestal Bosques Arauco. Dette handler om Gerilja/motstand/undertrykking i Chile. Kalkoi er da et område i Chile. I tillegg så fant jeg dette med etternavnene da. Endret 21. oktober 2006 av Lomz Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Dette er vel typisk en "leksehjelp"-tråd... AtW Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 bare meg som synes det er litt merkelig at en 7 åring skal kunne finne ut at kalkoi er et område i chile? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 siden søstera di er 7år kan det umulig være intensjonen med leksen at hun skal studere undertrykking i et mer eller mindre ukjent område i chile. Er nok noe annet.......... sikker på at det staves slik..... hvilket fag er det foresten? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 bare meg som synes det er litt merkelig at en 7 åring skal kunne finne ut at kalkoi er et område i chile? 7117361[/snapback] Syns det er litt smårart jeg og... siden søstera di er 7år kan det umulig være intensjonen med leksen at hun skal studere undertrykking i et mer eller mindre ukjent område i chile. Er nok noe annet.......... sikker på at det staves slik..... hvilket fag er det foresten? 7118068[/snapback] Det er norsk, lesing Står svart på hvitt på arket, Hva kan Kalkoi være? Jeg ba lillesøstra mi svare: Det lurer resten av klassen på åsså lærer! Fortell oss! Lurer på hva lærern svarer :!: Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Kanskje det heller er læreren som har skrevet feil. Jeg ville satset at det søs på 7 skal finne ut om er Keiko. Keiko var en berømt hval som dro til en norsk fjord og døde der. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Keiko var en berømt hval som dro til en norsk fjord og døde der. 7126540[/snapback] Sier du det? Var jo på nyhetene i evigheter ^^ Men at en lærer skulle ha bommet så ille (kalkoi/keiko?) er vel litt rart? Spesiellt med tanke på at han/hun må jo ha skrevet det på dataen først, deretter printet ut rundt 25kopier, og så lese opp leksene i timen. Tviler på skriveleif.. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Regner med at du poster her hva som Kalkoi faktisk er? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Aner jo ikke hva det er så det blir vanskelig... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Aner jo ikke hva det er så det blir vanskelig... 7126840[/snapback] Jeg tenkte på når søsteren din forteller hva læreren sier hva det er jeg Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Spurte hun nå og hun huska ikke hva lærern svarte Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Spurte hun nå og hun huska ikke hva lærern svarte 7127987[/snapback] typisk :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå