Lemkin Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Å lenge før burde man levere skattekortet til arbeidsgiver? 7133218[/snapback] Jeg må levere nytt skattekort før den 15. hvis jeg vil ha lønn med skattetrekk fra det nye skattekortet. Tror dog dette varierer for hver bedrift, jeg får lønn den siste i hver måned. Men lever det så tidlig som mulig Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Men hvis man leverer skattekortet før skattegrensen begynner man å betale skatt umiddelbart? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Men hvis man leverer skattekortet før skattegrensen begynner man å betale skatt umiddelbart? 7155982[/snapback] Regner med at det kan stemme. Evt at frikortet gjelder til den lønningen som overskrider grensen og at en betaler 50% skatt på det som blir ekstra over frikortgrensen, også begynner en med det nye skattekortet på lønningen etter det. Men tipper dette har mye med om når du leverer det nye skattetkortet og når du har lønningsdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå