S.M. Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg trenger en måte for å finne hvilken ipadresse min dynamiske ruter har, slik at jeg til enhver tid kan kan nå denne eksternt. Jeg har funnet en Litt knoven måte som inneholder exchangeserver + fraværsassisten + meldingshode. men synes det blir litt for mye.. Sett et par programmer som sender ip-en på mail men det koster... Er det noen som har en løsning.? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hva med http://www.no-ip.com ? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Hva med http://www.no-ip.com ? 7096598[/snapback] Det var ikke helt det jeg tenkte på.. Ser for meg noe som sender ip adressen til mail f eks. en gang til dagen. Kansje et skript som kjører ipconfig i dos som sender meg skjermbildet på mail eller noe.. problemet er også her at jeg ser ikke den eksterne ipadressen på kommandoen ipconfig/all.. Jeg tror det holder bare med en mail fra lokale maskinen siden jeg kan se ipadressen.. (Automatisere dette på noen måte.) Noen tips .? Takker for svar Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Nei, men med no-ip.com slipper du alt det der. De har et eget program som oppdaterer IPadressen din til deres database, og du kan da knytte den opp mot et "fast domene" som f.eks. http://dette_er_min_pc.noip.com Ellers kan det hende jeg oppdaterer mitt eget program for å hente ekstern IP. Automatisk sending av epost var forsåvidt en god idé... Lenke til kommentar
simrem Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Heisann! Las denne tråden din, å tenkte at dette kan jeg også trenge. Dermed laga jeg ett slikt program Nå er dette en veldig primitiv løsning, men den funker. Nå kan denne koden utbedres, for nå blir det veldig masse svada i mailen. Dette programmet er beregnet for de som trenger å vite om sin offentlige dynamiske ip-adresse utten å site på det aktuelle nettverket. Visst du sitter på eit slik nettverk kan du gå inn på en side som http://www.braathe.no/kundesenter/ip/ for å finne den. Det jeg har gjordt er å laste ned innholdet av den siden og mailer den til angitt e-portadresse. Enkelt og greitt Bare å kompilere koden og legge .jar filen i et scheduler-program. Her er iallefall koden: /* * Main.java * * Created on 20. oktober 2006, 21:58 * * To change this template, choose Tools | Template Manager * and open the template in the editor. */ package ipmail; import java.io.BufferedReader; import java.io.IOException; import java.io.InputStreamReader; import java.io.PrintWriter; import java.net.Socket; import java.net.UnknownHostException; /** * * @author Simon */ public class Main { /** Creates a new instance of Main */ public Main() { } /** * @param args the command line arguments */ public String getWebpage(){ Socket s = null; String content = ""; String tempcontent = ""; try { s = new Socket("217.65.225.210", 80); BufferedReader in = new BufferedReader(new InputStreamReader(s.getInputStream())); PrintWriter out = new PrintWriter(s.getOutputStream(), true); System.out.println("start writing..."); out.println("GET /kundesenter/ip/default.aspx HTTP/1.1"); out.println("HOST: www.braathe.no"); out.println("Connection: close"); out.println(""); System.out.println("start reading"); while ((tempcontent = in.readLine()) != null) { content = content + "\n" + tempcontent; } System.out.println("finish read"); in.close(); out.close(); s.close(); } catch (UnknownHostException ex) { ex.printStackTrace(); } catch (IOException ex) { ex.printStackTrace(); } return content; } public void sendMail(String smtpServer, String content, String fromEmail, String toEmail){ Socket mail = null; try { mail = new Socket(smtpServer, 25); BufferedReader in = new BufferedReader(new InputStreamReader(mail.getInputStream())); PrintWriter out = new PrintWriter(mail.getOutputStream(), true); System.out.println(in.readLine()); out.println("HELO adsl.no"); System.out.println(in.readLine()); out.println("MAIL FROM: " + fromEmail); System.out.println(in.readLine()); out.println("RCPT TO: " + toEmail); System.out.println(in.readLine()); out.println("DATA"); System.out.println(in.readLine()); out.println("Subject: Din ip-adresse fra nettside "); out.println("Content-type: text/html"); out.println(""); out.println(content); out.println("."); System.out.println(in.readLine()); out.close(); in.close(); mail.close(); } catch (UnknownHostException ex) { ex.printStackTrace(); } catch (IOException ex) { ex.printStackTrace(); } } public static void main(String[] args) { // TODO code application logic here Main ws = new Main(); String content = ws.getWebpage(); ws.sendMail("smtp.adsl.no", content, "[email protected]", "[email protected]"); } } Endret 20. oktober 2006 av SIR83 Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg ville nok ha gjort noe liknende som SIR83, eller lest ut IP via SNMP på ruteren og sendt epost når denne endret seg. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Takker for gode svar. Skal teste dette ut.. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) " Bare å kompilere koden og legge .jar filen i et scheduler-program. " -Jeg er ikke så dreven på java/ script. Men kan jeg kopiere det inn i et word.dokument og endre filendelsen til .jar ? "ws.sendMail("smtp.adsl.no", content, "[email protected]", "[email protected]"); " -Skal jeg bare endre denne linja.? -Ser dette bra ut.? ws.sendMail("smtp.adsl.no", content, "[email protected]","[email protected]"); Er det noen som vet om en god gratis kompilator.? Endret 23. oktober 2006 av S_tone_meg Lenke til kommentar
simrem Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 " Bare å kompilere koden og legge .jar filen i et scheduler-program. " -Jeg er ikke så dreven på java/ script. Men kan jeg kopiere det inn i et word.dokument og endre filendelsen til .jar ? "ws.sendMail("smtp.adsl.no", content, "[email protected]", "[email protected]"); " -Skal jeg bare endre denne linja.? -Ser dette bra ut.? ws.sendMail("smtp.adsl.no", content, "[email protected]","[email protected]"); Er det noen som vet om en god gratis kompilator.? 7131826[/snapback] Du kompilerer med en fil som heter javac.exe, den er gratis og følger med SUN JDK (java developer kit). Visst du ikke er så stødig på dette, kan jeg gjøre dette for deg. Informasjonen jeg trenger er: -Fra epostadresse (er ikkje så viktig, men det må angis.) -Til epostadresse (den er viktig, det er adressa det skal sendes til.) -smtp-server (vanligvis stmp.online.no(telenor), smtp.adsl.no(mimer/adsl.no) eller noe lignende. Visst du ikke vet hva den er, kan du si hvem internetleverandøren din er. Dette er viktig ettersom de fleste smtp-servere kun gir adgang til sine kunder.) Du må også huske å ha installert Java på maskinen din, for å finne ut om du har dette kan du gå inn på c:/programfiler/java/ (vanligvis) og se om der ligger kataloger som enter begynner på jre eller jdk. Visst ikke kan du laste det ned fra http://java.com/en/download/index.jsp. Visst du ikke vil legge epostadressen her kan du sende meg en pm. Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå