Gå til innhold

WD 500 GB - får ikke installert windows

Anbefalte innlegg

Driver og bygger meg en mediapc og har følgende deler:

Hovedkort: Intel® Desktop Board DG965WH

Harddisk : Western Digital 500GB (WD5000KS)

Laster inn medfølgende drivere fra 'F6-diskett' ved oppstart av installasjon.

Kommer så langt som dit jeg skal velge disk og opprette partisjon for installasjon.

Der står disken listet opp, men under står det at disken ikke er tilgjengelig for setup. Forsøker jeg å komme videre går maskina i blåskjerm med kræsj i setupdd.sys.

Har forsøkt å putte disken inn i et par andre maskiner. Da kommer den frem i device manageren, men ikke i disk manageren. Får med andre ord ikke formatert og partisjonert.

Er det andre som har erfaringer med denne disken? Er disken dårlig? Er det hovedkortet som er dårlig?

-Vegar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

intel sine satakontrollere er native og trenger ikke drivere i installasjonen på winxp.

jeg formoder at du kjører winxp. har du oppdatert? før SP1 kunne ikke xp lese disker større enn 128GB.

har du testa å høyreklikke disken i tjenesten logical disk manager og se om du kan "mounte" disken derfra?

Lenke til kommentar
intel sine satakontrollere er native og trenger ikke drivere i installasjonen på winxp.

jeg formoder at du kjører winxp. har du oppdatert? før SP1 kunne ikke xp lese disker større enn 128GB.

har du testa å høyreklikke disken i tjenesten logical disk manager og se om du kan "mounte" disken derfra?

7103502[/snapback]

Jeg forsøker å installere Windows XP MCE. På de to andre maskinene jeg har forsøkt å putte disken inn i kjører XP SP2.

Får ikke opp disken i disk manager. Det er noe av problemet kan en vel si...

Snakket med PS Data. De trodde nok det måtte være noe galt med disken, så den er sendt i retur. De hadde ikke flere på lager, så i stede har jeg valgt å gå for to Samsung disker, en på 400GB og en på 250GB.

Forhåpentligvis funker de uten problemer....

-Vegar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...