Gå til innhold

2 lcd, 1 null bilde

budsoet

Anbefalte innlegg

OKey, tingen er at jeg har brukt og hatt 1 LCD tilkoblet DVI-porten og 1 CRT i VGA-porten. Det funk fett, bruker Sapphire Radeon X800XL 256MB GDDR3, PCI-Express,Tv-Out, DVI-I, Full-Retail, forresten.

Men så fikk jeg tak på en ny LCD (hadde Samsung SyncMaster 930BF fra før og nå også en BENQ FP937s) Dermed kjøpte jeg meg en DVI/VGA adapter og tenkte jeg bare kunne sette den i VGA porten og deretter DVI kabelen fra skjermen i den.

Da får jeg ikke bildet på den skjermen som står tilkoblet VGA'en.

Jeg har prøvd begge skjermene, også med adapteren fra VGA utgangen på skjermene og deretter kabelen inn i DVI portren på skjermkortet, dette gir heller ikke bilde. Jeg har også prøvd å bruke adapteren og LCD'en til en gammel HP som står stående(bare VGA inngang på grafikkortet) Dette funker heller ikke, så da tenkte jeg at adapteren var ødelagt og dro for å bytte, fikk ny adapter, og det funka fortsatt ikke..

Noe triks jeg har glemt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å få det klarert - bruker du en adapter for å koble til DVI-kabel fra LCD skjerm til en analog VGA utgang på skjermkortet? Lurer litt på om du kanskje har forstått motsatt angående adapteren?

Det er ikke helt normalt :) Vanligvis kobler man LCD skjerm direkte til VGA eller DVI med en kabel avhengig av hva skjermen støtter av kabler, adapter benyttes normalt kun hvis man skal koble til CRT til en DVI port eller en LCD som har analog tilkobling til en DVI port.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...