Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overføre fra data til data på samme nettverk

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått ny laptop, og vil da gjerne overføre filene jeg har på den "gamle" til laptop'en. Før når jeg har overført har jeg kun trengt å sende via msn, siden det går så raskt på samme nettverk. Men nå sender den i "vanlig" fart, altså 30kb/s. Så da trenger jeg en metode å overføre filer på som ikke tar for lang tid?

Pc'ene er koblet i samme router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei ! regner med at dette er XP maskiner :

det finnes en nettverkswizard i kontroll panelet , den setter opp først den ene maskinen og så lager den oppsett til den andre maskinen som du kan lagre på diskett eller minnepenn og ta med deg over i den andre maskinen .

der åpner du bare minnepennen og klikker på oppsetts fila, så skjer ting ganske automatisk .

da gjenstår det bare å dele ut mappene (høyreklikk på mappa , velg deling og sikkerhet , den skal være ganske selvforklarende ) på den gamle maskina .

start begge maskinen på nytt ogslå deretter av brannmur og viruskontrollere (spesiellt hvis du har Norton) på begge maskinene .

gå så inn via den nye maskinen (maskinnavnet på den gamle maskinen skal nå komme opp under ""nettverksteder/vis datamaskiner i nettverket" å hente de opp filene og kopiere de dit du vil ha dem.

Lykke til

Endret av iknowlittle
Lenke til kommentar
Hei ! regner med at dette er XP maskiner :

det finnes en nettverkswizard i kontroll panelet , den setter opp først den ene maskinen og så lager den oppsett til den andre maskinen som du kan lagre på diskett eller minnepenn og ta med deg over i den andre maskinen .

der åpner du bare minnepennen og klikker på oppsetts fila, så skjer ting ganske automatisk .

da gjenstår det bare å dele ut mappene (høyreklikk på mappa , velg deling og sikkerhet , den skal være ganske selvforklarende ) på den gamle maskina .

start begge maskinen på nytt ogslå deretter av brannmur og viruskontrollere (spesiellt hvis du har Norton) på begge maskinene .

gå så  inn via den nye maskinen (maskinnavnet på den gamle maskinen skal nå komme opp under ""nettverksteder/vis datamaskiner i nettverket"  å hente de opp filene og kopiere de dit du vil ha dem.

Lykke til

7100572[/snapback]

Tusen takk :D

Endret av banansplitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...