velouria Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei! Min D100 begynner å bli litt sliten og lei av dage.. Jeg skal forsøke å selge den, men har ikke så mye penger å rutte med akkurat nå. Hvor dumt er det av meg å selge D100 og gå over til (brukt) D70 / D70s / D50.. Vil jeg merke noen stor forskjell? Hvor mye tror dere jeg evententuelt kan få for mitt D100? Det fungerer alldeles ypperlig, men det har en skramme utenpå, og det trenger en real rengjøring inni. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Vil anbefale deg og heller koste på deg en innvendig rens av huset og beholdet det. Kamera er av samme kaliber som D70, men mere solid. Etter hva jeg husker er D100 metall hus, versa D70/s i plast. Ser på bruktmarkedet at de selges for omtrent det samme. Vent heller med å bytte til du har spart deg opp til et D80/D200. Vi vil nok se en svak pris reduksjon etterhvert som disse begynner å bli "foreldet" på markedet. Ved å velge disse får du en betydelig forbedring som er verdt pengene. Ta en titt på foto.no sitt brukt markedt så får du litt innsyn i hvor ditt/andre kamera ligger i pris (ca). Dog noen priser er latterlig høye for brukt. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei!Min D100 begynner å bli litt sliten og lei av dage.. Jeg skal forsøke å selge den, men har ikke så mye penger å rutte med akkurat nå. Hvor dumt er det av meg å selge D100 og gå over til (brukt) D70 / D70s / D50.. Vil jeg merke noen stor forskjell? Hvor mye tror dere jeg evententuelt kan få for mitt D100? Det fungerer alldeles ypperlig, men det har en skramme utenpå, og det trenger en real rengjøring inni. Enig med Marzo, kost heller på en rens av kameraet og spar til en D80 eller D200. Du får veldig lite igjen for å bytte... Lenke til kommentar
velouria Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Det var egentlig det jeg tenkte. Dæven for at dere knuser håpet mitt Satser på at prisen på D80/D200 fyker nedover utover høsten/vinteren. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Det var egentlig det jeg tenkte. Dæven for at dere knuser håpet mitt Er vel ikke noe gøy å bytte bare for å bytte :o) Mye mer stas å få tilbake et oppshinet kamera :o) Lenke til kommentar
velouria Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Jodajoda Tar de inn til rens på de fleste fotobutikker eller? Hørt det ligger på rundt tusenlappen, syns det svir litt! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Om du er i nærheten av Oslo-området, så tar du en tur til Interfoto. Det er dit stort sett alle andre sender kameraet for rens. Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jodajoda Tar de inn til rens på de fleste fotobutikker eller? Hørt det ligger på rundt tusenlappen, syns det svir litt! 7097304[/snapback] Hvorfor ikke prøve å gjøre det selv, det er jo ikke så innvikla. Men en må jo vite hva en gjør, det finnes mange tråder og tips om dette rundt på de forskjelige foto portaler. Så kan du jo spare tusenlappen til et uvettigt kamerakjøp og beholde D100 noen år til. En får så lite igjen for et så nydeligt kamera som en d100 er. Ville i allefall ikke byttet det i D70 d50. Nei sikt mot et bedre kamera i stedet for å nedgradere, D200 eller D2X. Lenke til kommentar
velouria Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Har prøvd med blåsebørste og div, men det hjelper ikke helt. Dessuten tør jeg ikke fikle altfor mye inni der, er vel ikke så mye som skal til før det går til helvete.. Får dra frem Mastercardet og sende det en tur til heksedoktoren! Er møkklei av å klone vekk flekker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå