Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med PC og oppstart.

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, har fått problemer med pcen :cry:

Har vært en stund at den henger seg i det den kommer inn i windows xp, når jeg kommer inn på skrivebordet. Noen ganger også på bios skjermen. Dette har løst seg ved bare slå av og på pcen, men i går skjedde det noe.

Jeg startet opp og pcen kommer inn i windows, men jobber utrolig tregt, nesten så du skulle tro at den har hengt seg. Nå er jeg i sikkerhetsmodus med nettverk, det er litt tregt, men går helt fint, men uansett er ikke dette holdbart.

Er det noen som har vært borti det samme, eller som vet hva jeg kan gjøre? Innstallere XP på nytt har jeg vurdert, men flere gigabyte jeg vil ta vare på men jeg har en bærebar pc som jeg ikke får kontakt med gjennom router, sjekket IP-adresse, arbeidsgruppe osv. Men til ingen nytte..

Som dere skjønner er jeg veldig avhengig av denne, har skole arbeid som må være ferdig før helgen. :(

Håper noen kan hjelpe.. Takk takk for oppmerksomheten deres..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke backup gøyalt finnes vel tre ting du kan gjøre...

1. Sett i XP-cden, boot cden, og velg reparering (velg først å installere windows, ikke reparere, og deretter i den nye menyen velges det reparering når den forteller deg at det allerede finnes en windowspartisjon... ja, jeg er klar over at det er kronglete).

2. Sett i XP-cden og boot pånytt cden og installer windows over windows (velg installer windows, og velg partisjonen du har ting på, og ikke formater noe, eller endre noe på partisjonstabellen... simpelten installer windows over windows).

Du mister ingen filer av viktighet på den måten, men må antagligvis reinstallere en del programmer og denslags.

3. Sett inn en ekstra-harddisk (bare en tilfeldig en på over 2-3 GB, selv om mer er elskverdigt) og installer XP på den nye harddisken, så har du en helt fersk windowsinstallasjon uten å miste noe som helst av filer.

Noe til hjelp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...