-snoop- Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har en ND-3500A som ikke leser Verbatim DVD-R plater som jeg selv har brent. Jeg vet platene funker siden de fungerer på min Philips DiVX lesende DVD spiller. Platene som ikke funker er brent på denne og min forrige DVD brenner (ND-2500). Jeg har oppdatert til siste firmware(fra 2.1A til 2.1B), men det skulle ikke hatt noe å si siden den klarte å lese de før. Noen forslag? Den klarer andre plater jeg har brent, som ikke er Verbatim. Jeg har ikke noen tomme Verbatim plater tilgjengelig så jeg kan å brenne ut nye. De som ikke funker er brent for 1-2år siden Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har en ND-3500A som ikke leser Verbatim DVD-R plater som jeg selv har brent. Jeg vet platene funker siden de fungerer på min Philips DiVX lesende DVD spiller. Platene som ikke funker er brent på denne og min forrige DVD brenner (ND-2500). Jeg har oppdatert til siste firmware(fra 2.1A til 2.1B), men det skulle ikke hatt noe å si siden den klarte å lese de før. Noen forslag? Den klarer andre plater jeg har brent, som ikke er Verbatim. Jeg har ikke noen tomme Verbatim plater tilgjengelig så jeg kan å brenne ut nye. De som ikke funker er brent for 1-2år siden 7095680[/snapback] Hvis du har brukt brenneren mye så kan det rett og slett være at den er sliten og behøves å byttes utm uansett så sitter jeg selv på samme brenner og må begrense både skrive-hastighet da jeg finner brenneren veldig sær når det gjelder å brenne riktig. Lenke til kommentar
-snoop- Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Jeg tror ikke den er brukt så mye, den er vel 2 år gammel, har muligens brent 2-300 plater. Er det mye for en brenner? En kamerat av meg hadde en gammel 4x cd brenner fra 99 eller noe slikt som brente godt over 1000 plater. Mulig jeg må bite i det sure eplet og kjøpe en ny. Er ikke så dyrt, men det er litt irriterende når den ikke er helt ødelagt. Endret 18. oktober 2006 av -snoop- Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Åpne den og rengjør linsen. Rengjør platene, eller prøv dem hos en kamerat (om det er mye feil på dem) Anbefalt firmware finner du her: http://liggydee.cdfreaks.com/page/3500/ Prøv http://liggydee.cdfreaks.com/fwinfo/3500/21bbt RPC_1 utgave. Den ser nyest ut. Har en 3520A og ikke noen problemer med Verbatim, nye eller gamle. Har flashet med firmware fra disse folka med jevne mellomrom. PS! Håper du ikke har fått falske rebadgede Verbatim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå