Howard Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 OCZ pøser ut nye minnemoduler for tiden. De siste er spesifisert for DDR2-800 og rettes nær sagt som vanlig mot spillere. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Den forrige versjonen av brikkene er tilgjengelig og koster 2425 kr. Grøss for noen priser det er på ram for tida. For et halvt år siden fikk man 2*1GiB DDR2 for bare 1200kr. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Tja, egentlig så er ram veldig overpriset, om man tok utgangspunkt I Cpu teknologi så burde man stadig vekk se at prisene ble mer konkurransedyktige : *Raksere minnebrikker. *Lavere pris. *Større minnemoduler. Stort sett så har minneprisen holdt seg stabilt I forhold til mengden minne du trenger og kronene du må ut for dette. Eksempel : 2002 : Behov 512Mb DDR 166Fsb, Nanya, Da pris omtrent 2000Kroner. I dag : Behov 2048Mb DDR 2 , 2xCorsair Twind2x 6400 2890Kr. Nei , personlig så lukter dette overpriset på lang avstand, muligens også så er det snakk om prissamarbeid her... Endret 18. oktober 2006 av Malvado Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hmm, ja prisane har virkelig gått opp. For håpe det kjem til å snu om ikkje so altfor lenge, begynner å bli litt lite med 1gb.. Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 huff, prisene må for all del gå ned igjen snart! Snart kommer jo DDR 3 minne også, de vil sikkert bli enda dyrere Lenke til kommentar
Quintero Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Nei , personlig så lukter dette overpriset på lang avstand, muligens også så er det snakk om prissamarbeid her...7095674[/snapback] Det er det nok. Prisene skjøt jo i taket etter at DDR2 ble mainstream også for AMD. huff, prisene må for all del gå ned igjen snart! Snart kommer jo DDR 3 minne også, de vil sikkert bli enda dyrere 7095701[/snapback] DDR3-minne blir nok dyrt ved lanseringen, ja. Men jeg håper det vil forskyve balansen en smule, og gjør at DDR1 og DDR2 blir rimeligere. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 prisene har faktisk dobblet seg..... for ille spør du meg Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Kjøpte et 2GB sett ene dagen for under 1500 neste dag var prisen 2500. Prisene fikk kanskje litt hjelp av etterspørselen pga den store omsetningan av Core 2. AMD utsatte vel overgangen til DDRII til de mente tilgang og pris var grei/bedre enn DDR?! Vil tro det er en rekke faktorer som avgjør prisene, men at de er kunstig høye nå er det liten tvil om. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Den forrige versjonen av brikkene er tilgjengelig og koster 2425 kr. Grøss for noen priser det er på ram for tida. For et halvt år siden fikk man 2*1GiB DDR2 for bare 1200kr. 7095499[/snapback] Lillebroren min (Mini God på forumet) kjøpte de brikkene for under to uker siden til 2145 på netshop. Typisk at det kommer en ny modell rett etter (vet det, det kommer noe nytt hele tiden, men akkurat no ) Har ikke disse prisene noe med at lagrene begynner å gå tomme etter sommeren? Syntes jeg leste det for en stund siden. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Den forrige versjonen av brikkene er tilgjengelig og koster 2425 kr. Grøss for noen priser det er på ram for tida. For et halvt år siden fikk man 2*1GiB DDR2 for bare 1200kr. 7095499[/snapback] Det har vel sin sammenheng med at AMD er gått over til DDR 2 og at Intel kom med Core2 og dermed vet produsentene at etterspørselen vil skyte fart og folk kjøper uansett. Jeg kjører med 2 x 512 brikker og akter å gjøre det til prisene faller igjen, om jeg da ikke skulle komme over et godt tilbud da . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå