VikinGz Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Jeg har kjøpt meg dvd-opptaker og lurer på hvordan jeg kan få gjort om dvdene mine til divx som jeg har tatt opp på opptakeren? Samt hvordan jeg kan få lyden av de over til mp3? Hvilke programmer trenger jeg? og fins det noe gratis programvare til dette? Samt program for å redigere bort evt reklame osv? Endret 18. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
T0mmy Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 For å gjøre om DVD til DivX/XviD anbefaler jeg Auto Gordian Knot. Videre kan du bruke VirtualDub for å redigere bort reklame. Begge er gratis. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 For å gjøre om DVD til DivX/XviD anbefaler jeg Auto Gordian Knot. Videre kan du bruke VirtualDub for å redigere bort reklame. Begge er gratis. 7096093[/snapback] takker Du vet ikke hvordan jeg kan hente ut lyd fra filene også? Lenke til kommentar
T0mmy Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Nei, dessverre. Ikke annet enn at du kan ta opp lyd med Soundrecorder (i Windows) eller Audacity mens du spiller av filen, men dette er kanskje ikke en praktisk løsning. Hvert fall ikke hvis det er snakk om mange mp3-filer. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Nei, dessverre. Ikke annet enn at du kan ta opp lyd med Soundrecorder (i Windows) eller Audacity mens du spiller av filen, men dette er kanskje ikke en praktisk løsning. Hvert fall ikke hvis det er snakk om mange mp3-filer. 7096236[/snapback] Jeg husker jeg fant ett program en gang. som konventerte ut mp3 av en avi fil. Men det var kun trial utgave. og kunne ikke velge hvor man skulle ta det ut. Kan ikke huske hva det het... Men det fins... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 I Virtualdub kan du lagre lyden for seg sjølv, med File --> Save wav. Den kan so konverterast til mp3 med eit anna program. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 I Virtualdub kan du lagre lyden for seg sjølv, med File --> Save wav. Den kan so konverterast til mp3 med eit anna program. 7101419[/snapback] ok, du vet ikke av noe programmer i farta Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Google hadde sikkert funne nokre titals ganske fort... Men du kan bruke t.d. Audiograbber eller DBPoweramp. Du bør og installere ein god mp3-codec som LAME. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 I Virtualdub kan du lagre lyden for seg sjølv, med File --> Save wav. Den kan so konverterast til mp3 med eit anna program. 7101419[/snapback] ok, du vet ikke av noe programmer i farta Lame fungerer veldig bra (f.eks med grensesnittet RazorLame)... Du kan også bruke Winamp til å lagre lyden i en film, ved å velge Nullsoft Disk Writer som output-kodek. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå