Mazeking Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Dette er jo helt rått! Ps3 har jo som xbox360 støtte for gigabit ethernet. Med en slik installasjon og en port av Xbmc (Xbox Media Center) som finner på Xbox1 så får man et venvittig bra mediacenter. Jeg har min gamle xbox i dag kun fordi jeg kan spille av alle digitalbildene på tv'en i stua når vi kommer på besøk samt at jeg har en haug med barnefilmer i divx som er kjekt når småunger i huset vil kikke på tegnefilm (ingen dvdplater som blir ødelagt :!: ). Alt dette streames over nettet til Pc'en. Fra et nettverksshare. På Xbox360 MÅ man ha noe jalla software og man MÅ kjøre windows XP. Den streamingen som tilbys på 360 støtter heller ikke alle codec typer. På Xbmc på xbox kan jeg spille av ALLE billedformater og ALLE videoformater inkludert realmedia, quicktime, mpeg, avi, wmv +++++ Kan banne for at både xboxen og xbox 360'en havner på qxl hvis ps3 tilbyr noe ala XBMC på ps3 med denne linuxinstallasjonen. Jeg gleder meg virkelig til å se hva dette kan by på! Hvis linux kan kjøre på ps3 uten begresninger på usb porter og nettporter burde det vel være fult mulig å adde en usb tvtuner til ps3. Vet dog ikke om det finnes noen usb tvtunere av BRA kvalitet. Regner med at det dukker opp mange "ps3 mediasenter prosjektsider" på nettet framover Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det vil vel være en smal sak å porte MythTV, Freevo, Geexbox, MoviX, Mplayer, XINE, videolan, osv osv osv til PS3. Derfor vil det ikke være nødvendig med noe "nytt" prosjekt for mediaplayer... -C- Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det vil vel være en smal sak å porte MythTV, Freevo, Geexbox, MoviX, Mplayer, XINE, videolan, osv osv osv til PS3. Derfor vil det ikke være nødvendig med noe "nytt" prosjekt for mediaplayer... -C- 7102964[/snapback] Er disse på høyde med xbmc for xbox? Veit dessverre ikke så mye om mediacentermulighet på linux. Kom gjerne med noen anbefalinger Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg liker tanken på Linux på spilleboksen, riktignok kjøper jeg ikke denslags, men ble med ett langt mer interessant Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Å lese dette gjorde faktisk at jeg fikk litt lyst på ps3. Greit nok at 360 har mye muligheter, men synes den likevel er litt tungvin. Om linux på ps3 blir så lovende som det høres ut som nå, så blir det ps3 på meg og Har ikke hatt noen hast med å forhåndsbestille, og gjør ikke det nå heller, så tar meg heller litt god tid og ser hva den er god for Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Å lese dette gjorde faktisk at jeg fikk litt lyst på ps3. Greit nok at 360 har mye muligheter, men synes den likevel er litt tungvin. Om linux på ps3 blir så lovende som det høres ut som nå, så blir det ps3 på meg og Har ikke hatt noen hast med å forhåndsbestille, og gjør ikke det nå heller, så tar meg heller litt god tid og ser hva den er god for 7107274[/snapback] Samme her. Frykter dog at Sony legger noen kjepper i hjulene. Best å vente å se hvordan det blir og da evt kjøpe. Sony har ingenting å tape på å gjøre ps3 om til en pc da de ikke lever av å selge operativsystmer. MS derimot hadde hatt en kjempe problem om de gjorde om xbox360 til en fullblods multimedia pc. Hvem pokker hadde da giddet å kjøpe en pc med vista eller xp? Det er spennende tider vi går i møte i så måte. Får håpe sony innfrir , men det vet vi ikke før etter at konsollen er lansert og folk har testet ut mulighetene..... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 PS3 kommer til å selge stort på dette. En annen ting med dette som sony kommer til å tjene penger på er at folk ikke vil være like interessert i å chippe den for å spille mediafiler. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg tror ikke folk flest bryr seg om Linux, så selv om PS3 selger godt blant Linux-brukere (noe jeg tviler på), så er det nok ikke snakk om store volumer. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Tror ikke Linux i seg selv er stikkordet her. Stikkordet er å kunne bruke PS3 som en "vanlig" pc. Om den hadde kjørt win, lin, bsd eller osx tror jeg har kommet på det samme... -C- Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Så lenge 90% ser på Windows som en "vanlig PC", så blir det nok ikke noen "vanlig PC" for folk flest... Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Ikke tenk os, men applikasjon. Hvis noen lager et vanvittig bra og brukervennlig mediasenter til ps3, uansett så vil nok en del folk sette stor pris på det, og det vil for mange gi merverdi. Mange svir jo i dag av kroner på HTPC. Med støtte for usb tuner og NAS over gigabit så ligger alle tekniske muligheter åpne for å få dette til, om det innfrir får vi vente til launch å se. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hvis du kjører X-win med windows xp vindustil og KDE så er det ingen som merker forskjell uansett. Og de som merker forskjell har sannsynligvis skills nok til å bruke X-win uten problemer... -C- Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 ooo, nesten så man får lyst på en ps3 her da. Men vil ikke den store utbredelsen av YDL på PS3 føre til at flere viruser og lignende blir rettet dit? og vil ikke det bli litt kipt om konsollen til 6000 ikke klarer og spille fordi den har fått virus? håper linuxen ikke har noe som helst med ps3 spilingen. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ikke tenk os, men applikasjon. Hvis noen lager et vanvittig bra og brukervennlig mediasenter til ps3 Hvorfor skulle noen gjøre det? Det koster mye penger og ressurser å lage noe slikt. Hvis det er så etterspurt så vil det være innebygget i PS3 allerede, og Linux blir irrelevant igjen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ikke tenk os, men applikasjon. Hvis noen lager et vanvittig bra og brukervennlig mediasenter til ps3 Hvorfor skulle noen gjøre det? Det koster mye penger og ressurser å lage noe slikt. Hvis det er så etterspurt så vil det være innebygget i PS3 allerede, og Linux blir irrelevant igjen. 7130665[/snapback] Fordi folk liker å gjøre slikt? Det blir jo lagd mange gratis, bra applikasjoner i dag, til xbox ble det lagd ganske mange bra gratisprogram, og i mine øyne er det liten tvil om at xboxens fleksibiitet på dette området økte slagstallene. AtW Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Ikke tenk os, men applikasjon. Hvis noen lager et vanvittig bra og brukervennlig mediasenter til ps3 Hvorfor skulle noen gjøre det? Det koster mye penger og ressurser å lage noe slikt. Hvis det er så etterspurt så vil det være innebygget i PS3 allerede, og Linux blir irrelevant igjen. 7130665[/snapback] Har du noen gang sett gratisprogrammet Xbox Media Center til Xbox1? Det er MYE bedre enn det rælet MS har laget til xbox360. Xbox Media Center er laget i Python. Tipper den gjengen der kaster seg over PS3 og rekomplier hele skiten for PS3. Da får man en killer app.. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 En liten artikkel som er svært interresant i denne sammenheng; http://arstechnica.com/articles/columns/li...ux-20061018.ars Bottom line: "I cannot emphasize enough that the PS3 is designed for Linux and [is] far more than a game box," he said. "Personally, I plan to remove my home DVD and CD decks and use instead a PS3 attached with my home theater for DVD, CD, MP3, and home computer—attached to a 5:1 14 speaker system with HD LCD. Elegant, simple, and powerful." Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hvorfor skulle noen gjøre det? Det koster mye penger og ressurser å lage noe slikt. Hvis det er så etterspurt så vil det være innebygget i PS3 allerede, og Linux blir irrelevant igjen. 7130665[/snapback] Hvorfor? Enkelte driftige mennesker lager programvare for eget bruk og så baller det bare på seg. Evt er det komersielle baktanker, f.eks ta betalt for support osv. Bare se Microsoft, der startet verdens første virkelige datanerd, Bill Gates, å fikle rundt til han kom opp med et OS. Mange gode ideer starter på gutterommet for senere å ende som en salgssuksess. Linux gratis mediasenter (aner ikke om det funker på PS3): http://www.mythtv.org/ Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det sistatet der er fra Staat, som jobber for Terrasoft, som altså har et samarbeid med Sony Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg