kaanons Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Ønsker kritikk på et bilde jeg tok i Tondo, et slumområde i Manila. Alle barna vi tok bilder av var helt fra seg av lykke over å bli fotografert, men denne gutten var ganske skeptisk til de høye lyse skapningene som var kommet på besøk. Det er en ganske sterk opplevelse å besøke et slikt sted. Befolkningstettheten her er blant de høyeste i verden med 65 000 innbyggere per kvadratkilometer (kilde:Wikipedia.org). Dessuten er ingen av husene høyere enn to etasjer, så man kan jo forestille seg at det er rimelig trangt. De fleste familier her lever for under ti kroner dagen, og har stort sett ikke råd til annen mat enn ris. På forhånd takk for tilbakemeldinger! EDIT: Endret størrelsen på det store bildet litt. Lastet opp feil versjon i sted. EDIT: Lagt til oppskarpet S/H-versjon Endret 19. oktober 2006 av kaanons Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Synes du skal være fornøyd med dette bildet jeg. Det skeptiske, litt engstelige blikket, og hvordan han holder fast i mors (?) trygge hånd er utrolig bra fanget! Skal jeg kritisere noe, må det være størrelsen på bildet. Når man må scrolle for å se hele bildet, er det et tegn på at bildet er i største laget... Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Synes du skal være fornøyd med dette bildet jeg. Det skeptiske, litt engstelige blikket, og hvordan han holder fast i mors (?) trygge hånd er utrolig bra fanget! Skal jeg kritisere noe, må det være størrelsen på bildet. Når man må scrolle for å se hele bildet, er det et tegn på at bildet er i største laget... 7099082[/snapback] det samme syns jeg..syns det var veldig bra at du greide og få med deg ansiktutrykket på han mens han holdt mamman sin i hånden Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Ja du kan være fornøyd med dette. Flott kontakt med gutten. Fint med så liten dybdeskarphet som du har valgt, men en dose med oppskarping hadde gjort seg. Dessuten syntest jeg dette bildet ble enda flottere i sort hvitt. Lenke til kommentar
kaanons Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Mange takk for hyggelige tilbakemeldinger! La ut en oppskarpet sort/hvitt versjon også. Var litt skeptisk til sort hvitt, men jeg er enig i at det passet bra. Dybdeuskarpheten er lagt på i ettertid, så det var jo positivt at ingen har kommentert at det ser unaturlig ut. Dessuten er bildet et utklipp av et mye større bilde med masse unger på. La faktisk ikke merke til ansiksutrykket på denne lille gutten før jeg så bildet på pcen. Noen ganger er det greit med åtte megapixler. Hyggelig med flere tilbakemeldinger. Liker dere S/H versjonen best? Kan også legge ut originalen dersom noen har interesse av å se utgangspunktet. Mvh Kristian Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) hehe..Ved første raske øyekast tenkte jeg ikke over det, men når du sier det angående bluringen så ser en jo at det er noe som ikke stemmer...(øynene skarpe mens blusen i nærmest fokusplan er uskarp mens bakgrunnen igjen knapt er ute av fokus) Endret 19. oktober 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg likte nok S/H versjonen best her, men det gjør jeg vel som oftest hver gang. Helt fantastisk uttrykk på den gutten. Det meste som jeg har å si er blitt sagt, men jeg syntes faktisk det var noe unaturlig dybdeuskarphet. Så at det var noe som var gjort i etterkant. Ville nok ha vurdert å gått litt tilbake på akkurat det punktet, men ellers et veldig bra bilde! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Sort hvitt var langt bedre, veldig sånn typisk reddbarna bilde. Bra gjort Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 For uskaprt rundt barnet, synes nå jeg da. Er vel kanskje meningen, men jeg synes ikke det passet helt. Svart/hvitt er klart best! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå