Volkov Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Noen forslag? er lei bråket fra den møkka, angre rpå at jeg ikk gikk for "silent" utgaven, lommeboka er relativt tynn, så det å kjøpe ny psu frister ikke.. men kanskje en ny vifte eller noe slikt gjør sysen? må værra noen som har modda på den psu'en der før? hørt noe om noen inngrep med tang etc, isåfall hvordan vil dette gjøres? og hva slags ny vifte er evt å anbefale? på forhånd takk! Lenke til kommentar
Datanaut Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hva med silent twin cpu-kjøler til 395,- hos microplex?? 19db lyd lager den, som er meget lite. det med tanga har aldri jeg hørt noe om iallefall. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Datanaut skrev (2002-11-06 16:55):Hva med silent twin cpu-kjøler til 395,- hos microplex?? 19db lyd lager den, som er meget lite. det med tanga har aldri jeg hørt noe om iallefall. Silent Twin fungerer meget godt på en prosessor, men på en strømforsyning holder det med å kjøpe en vifte. Har tenkt på det samme selv, enten med en 19dB Papst eller en regulerbar Enermax, men problemet er å koble på så man får lest av RPM til hovedkortet... Lenke til kommentar
Cool Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Du kan sette i en Enermax vifte med rmp regulator, da får du en stille psu. Jeg kan ikke skjønne at du klager over den i Chieftec kabinettet den er jo helt stille. Du trenger nødvendigvis ikke og kjøpe ny vifte, du kan koble den du har på 7V eller 5V, men da vet jeg ikke om det blir bra nok kjøling. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Cool skrev (2002-11-06 17:29):Jeg kan ikke skjønne at du klager over den i Chieftec kabinettet den er jo helt stille. Nei, det er den ikke! Når kabinettet er fullt av matter, går denne på full vind hele tiden Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Sjøl putta jeg en papst 19dB i psu'en og kjører den på en rheostat. Jeg har egentlig ikke behov for turtallsmåling på den, men det går vel fint å koble den til en av kontaktene på hovedkortet og måle turtall gjennom det. Det går vel også an å bruke ledningene til den originale psu-vifta, klippe av pluggen til papsten og koble ledningene sammen. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Quote: Jvla Halvsame skrev (2002-11-06 18:07):Det går vel også an å bruke ledningene til den originale psu-vifta, klippe av pluggen til papsten og koble ledningene sammen. Tenkt på det også, men papstviften har kun to kabler... Ja, jeg er pirkete, men... Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-06 22:11, skrev baronKanon:Tenkt på det også, men papstviften har kun to kabler Det har du visst rett i. Måtte ta en titt i kabinettet for å sjekke :smile: . 60 mm papstene mine har tre kabler, men ikke 80mm. Dette henger nok sammen med at 60mm'ne er nyere. Tror nemlig papst har turtallsavlesning på alle de nyeste viftene sine, også 80mm'ene. Du kan jo sende en mail til microplex og spørre. Det skal visstnok gå an å lodde på ei ledning slik at du kan lese turtall. OCshoot har en guide til dette. Lenke til kommentar
schelvan Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 paa en cpu kjoler, er det samme hvordan vifte man har der?? kan jeg bare bytte ut den jeg har naa med en bedre og mere stillegaaende?? eller er det aa tro paa jule nissen? Maa jeg kjope et komplett sett med kjole ribbe..? Lenke til kommentar
schelvan Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 paa en cpu kjoler, er det samme hvordan vifte man har der?? kan jeg bare bytte ut den jeg har naa med en bedre og mere stillegaaende?? eller er det aa tro paa jule nissen? Maa jeg kjope et komplett sett med kjole ribbe..? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: schelvan skrev (2002-11-07 17:58):paa en cpu kjoler, er det samme hvordan vifte man har der?? kan jeg bare bytte ut den jeg har naa med en bedre og mere stillegaaende?? eller er det aa tro paa jule nissen? Maa jeg kjope et komplett sett med kjole ribbe..? Det kommer helt an på kjøleren! Men det er ikke prosessorer som diskuteres i denne tråden... Søk på cpu, og det er utrolig hvor mye du finner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå