Gå til innhold

Rippeprogram


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-07 01:55, skrev CIder:

"Musicmatch Jukebox" er enkelt og greit :smile:


 

Det er ikke alltid som Remareklamen sier - at det enkle er det beste. Som regel må man velge, og ønskene er forskjellige - å gjøre det så enkelt som mulig, eller få et så bra resultat som mulig.

Mitt forslag var basert på best mulig resultat.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-07 02:08, skrev TheLoco:

Quote:


Den 2002-11-07 01:55, skrev CIder:

"Musicmatch Jukebox" er enkelt og greit :smile:


 

Det er ikke alltid som Remareklamen sier - at det enkle er det beste. Som regel må man velge, og ønskene er forskjellige - å gjøre det så enkelt som mulig, eller få et så bra resultat som mulig.

Mitt forslag var basert på best mulig resultat.

 

jamen,jamen....Jeg har verken sagt at Musicmatch var best eller dårligst.Ville bare anbefale et program som var enkelt å bruke.Dessuten vil jeg påstå at Musicmatch gir bra resultat.Man kan rippe opp til 320 kbps om man vil.Har ikke prøvd det programmet som du foreslo(EAC - ExactAudioCopy + Lame mp3 encoder),men det er som du sier:Ønskene er forskjellig!.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-07 08:14, skrev Snask:

audiocatalyst er helt knall. rippe direkte fra cd uten å gå via wav.


 

Men den bruker en dårlig (og rask) dekoder.

Jeg tror den heter Xing.

 

Bruk heller audiograbber med Lame eller Ogg Vorbis.

Nesten identisk utseende/funksjon, bedre lyd.

 

Denne ripper også direkte, i likhet med CDEx

Lenke til kommentar

Quote:


albe skrev (2002-11-07 08:20):

Quote:


Den 2002-11-07 08:14, skrev Snask:

audiocatalyst er helt knall. rippe direkte fra cd uten å gå via wav.


 

Men den bruker en dårlig (og rask) dekoder.

Jeg tror den heter Xing.

 

Bruk heller audiograbber med Lame eller Ogg Vorbis.

Nesten identisk utseende/funksjon, bedre lyd.

 

Denne ripper også direkte, i likhet med CDEx

Støtter deg der, Audiocatalyst er ikke bra. Audiograbber er meget bra, Vil si at den er en av de beste
Lenke til kommentar
Quote:


Rawen skrev (2002-11-07 20:54):

Er det ingen av dere som ripper til MP3Pro ???

Jeg bruker musicmatch 7.1 eller noe. Der kan du rippe til flere formater inkludert mp3 pro. Standard er 64kbit/sec, men jeg rippet i 96 kbit/sec. Kan sammenlignes med vanlig mp3 i 160 kbit any time mener jeg :smile:



Eg ripper i mp3pro 96kbit/s og bruker nero. Du har feil 96 mp3pro skal være 256 vanlig mp3. Tror det er sånt: 64pro-128, 80pro-160, 96pro-256 er ikke 100% sikker om det stemmer
Lenke til kommentar

Mulig det du sier. Jeg mente at min 96 kbit fil var MINST like bra som 160kbit med vanlig mp3. Ville egentlig skrive 192, mehn tenkte at da fikk ejg sikkert masse pes fra andre som ikke syntes det og hadde som eneste oppgave i livet å rakke ned på andre :smile:

Men ut fra en subjektiv vurdering, så skjønner jeg ikke at folk gidder å bruke vanlig mp3 lengre...

Når du begynner å nærme deg 20 000 sanger i samlinga... Da betyr faktisk plassen litt :smile:

Lenke til kommentar

EAC er definitivt et av de bedre programmene for å rippe audio. Hvis en er pedantisk opptatt av kvaliteten på rippingen er EAC et godt valg. Ellers og, selvfølgelig, men det er her programmet kommer til sin fulle rett. Jeg bruker selv EAC + FLAC (Free Lossless Audio Codec, http://flac.sourceforge.net/) for å encode lyd. Det tar nok litt mer plass en mp3-filer men en får til gjengjeld et perfekt resultat (ikke tap av kvalitet) som kan decodes til rene wav-filer, eller pipes gjennom en mp3-encoder (hvis du skal ut på tur) på et senere tidspunkt.

 

Ellers er (som tidligere nevnt) EAC + Lame et kurant valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...