persistent Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei Har en ekstern SanDisk ImageMate 12-1 minnekortleser her på jobben. Skulle legge over noen bilder tatt med et Olympus-kamera (altså på et xD-kort). Det viser seg at den maskina som kortleseren er tilkoblet bare viser 2 Flyttbare diskstasjoner - skulle vært 4. Og selvfølgelig var den ene som ikke hadde kontakt leseren for xD-kort. Flytta leseren over på min bærbare Acer, der kom den opp med 3 stasjoner Manglet selvfølgelig den jeg hadde bruk for.... Har søkt og funnet oppdatert driver, avinstallerte alt, installerte driveren og koblet så til kortleseren - får fortsatt kun 3 stasjoner I tillegg har jeg kortleser på Acer´n min, men den virker ikke som den er i funksjon i det hele tatt. Noen gode forslag ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Nei, ikke bortsett fra å påstå at det enten er minnekortet eller kortleseren(e) det er noe galt med. Tenker du har tre valg: * Åpne disk management. Mulig at du kun trenger å angi stasjonsbokstaven. * Prøve med enda en kortleser og håpe at det funker. * Koble kameraet direkte til maskinen og overføre bildene. Skal være mulig på de fleste digitalkamera så lenge driverne/programvaren er installert. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Takk og takk. Det hjalp. Problemet var at kortleseren hadde satt av bokstavene f-g-h-i til de forskjellige stasjonene. Her på huset er g en nettverksstasjon,så da jeg endret g til j i diskbehandling løste det seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå