gv115jb Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei, Jeg har ikke god greie på dette og håper noen kan hjelpe meg. Ønsker å koble min bærbare pc til tv. Har en 32" panasonic wide screen som er ca. 5 år gammel. PCen er en AmilioPro kjøpt i år. Forstod det slik på Elkjøp at jeg bare trengte supervhs kabel og kunne bruke s-video utgangen på pcen. Jeg får bare opp bakgrunnsbilde på tven når jeg kobler til. Hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Heisann, hvis du ser bakgrunnsbildet fra skrivebordet ditt på tv'n, så har du koblet rett, det du gjør for å få programmer til å vises på tv'n er å dra programmet mot kanten av pc-skjermen (sannsynligvis høyre, men kan også være venstre kant) og "ut" av skjermen i den retningen... Da skal du se programmet du har dratt på tv'n.. En annen løsning er å kun bruke tv'n som skjerm, da får du skrivebord og alt på tv'n Endret 18. oktober 2006 av yazzi Lenke til kommentar
LeBateleur Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hei, Jeg har ikke god greie på dette og håper noen kan hjelpe meg. Ønsker å koble min bærbare pc til tv. Har en 32" panasonic wide screen som er ca. 5 år gammel. PCen er en AmilioPro kjøpt i år. Forstod det slik på Elkjøp at jeg bare trengte supervhs kabel og kunne bruke s-video utgangen på pcen. Jeg får bare opp bakgrunnsbilde på tven når jeg kobler til. Hva bør jeg gjøre? 7094889[/snapback] Ehmm.. trur du må trykkje på Fn-tasten+Ein tast med bilde av ein skjerm på.. Hjå meg er det Fn+F4.. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Du har sannsynligvis aktivert delt skrivebord, som betyr at du kan sette pc'en og tv-en ved siden av hverandre og da fungerer de som en veldig bred skjerm. Dette kan slås av enten ved å gå inn på innstillingene til skjermkortet eller på noen maskiner er det snarvei på menyen som kommer når du høyreklikker på skrivebordet. Lenke til kommentar
gv115jb Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Takk for tilbakemeldingen, og gode råd. Får nå skrivebordet frem på tv, men lyden får jeg bare gjennom pc. Så hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg får lyden fra tv hadde det vært fint. Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 lyden går ikke gjennom s-video kabelen , du må ha egen ledning fra lyduttaket på pc og til tv/stereoanlegg. vet ikke hvaslags lydinngangs muligheter du har på tv , men hos meg går lyden igjennom en standard "minijack til phono" kabel til stereoanlegget ! Lenke til kommentar
remmm Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Kjøpte meg en s-video til scart med minijack på clas ohlson jeg, funker fett om tv'n støtter s-video Og det gjør jo selvsagt ikke min På tide med ny tv... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) S-video til Scart ga svart-hvitt bilde på min TV. Når jeg derimot brukte en S-video til kompositt (Video-plugg som er lik RCA-plugg) og så en vanlig komposittkabel fra denne adapteren til scart-adapteren, funket det fett, både på min nyere (S-video-løse) TV og den gamle Philips'en fra 1987. Og S-video-kabelen ER faktisk ment å skulle kunne overføre lyd. Du har kanskje lagt merke til at noen S-video-kontakter har flere stifter enn andre inni, disse er til lyd. Men både utgangen på pc'en, kabelen og inngangen på TV'en må støtte det for at det skal funke, i de fleste tilfeller skjærer det seg her. Endret 19. oktober 2006 av ventle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå