Gå til innhold

Hvordan kobler jeg pc til tv?

gv115jb

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har ikke god greie på dette og håper noen kan hjelpe meg.

Ønsker å koble min bærbare pc til tv. Har en 32" panasonic wide screen som er ca. 5 år gammel. PCen er en AmilioPro kjøpt i år. Forstod det slik på Elkjøp at jeg bare trengte supervhs kabel og kunne bruke s-video utgangen på pcen. Jeg får bare opp bakgrunnsbilde på tven når jeg kobler til. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, hvis du ser bakgrunnsbildet fra skrivebordet ditt på tv'n, så har du koblet rett, det du gjør for å få programmer til å vises på tv'n er å dra programmet mot kanten av pc-skjermen (sannsynligvis høyre, men kan også være venstre kant) og "ut" av skjermen i den retningen... Da skal du se programmet du har dratt på tv'n.. En annen løsning er å kun bruke tv'n som skjerm, da får du skrivebord og alt på tv'n

Endret av yazzi
Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har ikke god greie på dette og håper noen kan hjelpe meg.

Ønsker å koble min bærbare pc til tv. Har en 32" panasonic wide screen som er ca. 5 år gammel. PCen er en AmilioPro kjøpt i år. Forstod det slik på Elkjøp at jeg bare trengte supervhs kabel og kunne bruke  s-video utgangen på pcen. Jeg får bare opp bakgrunnsbilde på tven når jeg kobler til. Hva bør jeg gjøre?

7094889[/snapback]

Ehmm.. trur du må trykkje på Fn-tasten+Ein tast med bilde av ein skjerm på..

Hjå meg er det Fn+F4..

Lenke til kommentar

Du har sannsynligvis aktivert delt skrivebord, som betyr at du kan sette pc'en og tv-en ved siden av hverandre og da fungerer de som en veldig bred skjerm. Dette kan slås av enten ved å gå inn på innstillingene til skjermkortet eller på noen maskiner er det snarvei på menyen som kommer når du høyreklikker på skrivebordet.

Lenke til kommentar

S-video til Scart ga svart-hvitt bilde på min TV. Når jeg derimot brukte en S-video til kompositt (Video-plugg som er lik RCA-plugg) og så en vanlig komposittkabel fra denne adapteren til scart-adapteren, funket det fett, både på min nyere (S-video-løse) TV og den gamle Philips'en fra 1987.

Og S-video-kabelen ER faktisk ment å skulle kunne overføre lyd. Du har kanskje lagt merke til at noen S-video-kontakter har flere stifter enn andre inni, disse er til lyd. Men både utgangen på pc'en, kabelen og inngangen på TV'en må støtte det for at det skal funke, i de fleste tilfeller skjærer det seg her.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...