daniii Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har nå Olympus mju:600 som jeg ikke er fornøyd med i det hele tatt. Så når jeg skal kjøpe meg nytt er det viktigste at kameraet er raskt! (Blir tatt mye bilder av min ett år gamle datter, og bildene jeg har nå er alle av henne mens hun snur seg bort omtrent.. ) Kameraet skal altså bli mest brukt til familiebilder, høytider, dyrepark besøk osv Men det er viktig at det tar bra bilder, er raskt, bra farger (både innendørs og utendørs) Noen forslag? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har nå Olympus mju:600 som jeg ikke er fornøyd med i det hele tatt.Så når jeg skal kjøpe meg nytt er det viktigste at kameraet er raskt! (Blir tatt mye bilder av min ett år gamle datter, og bildene jeg har nå er alle av henne mens hun snur seg bort omtrent.. ) Kameraet skal altså bli mest brukt til familiebilder, høytider, dyrepark besøk osv Men det er viktig at det tar bra bilder, er raskt, bra farger (både innendørs og utendørs) Noen forslag? Hvilken prisklasse? 1000kr? 2000kr? 4000kr? Regner med at du ikke skal ha speilrefleks, så mitt forslag blir Canon Ixus 850IS, dersom økonomien tillater 4000 kr på nytt kamera (3500+ minnekort). Lenke til kommentar
daniii Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Ettersom jeg er veldig amatør, blir nok speilrefleks litt i vanskeligste laget for meg Men har sett på Canon powershot S3.. Prisklasse er vel gjerne rundt 4000, er viktig at jeg får et kamera som jeg er godt fornøyd med, og som jeg vil trives med lengre enn et år! (er ett år siden jeg kjøpte olympus kameraet nå.) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ettersom jeg er veldig amatør, blir nok speilrefleks litt i vanskeligste laget for meg Men har sett på Canon powershot S3.. Prisklasse er vel gjerne rundt 4000, er viktig at jeg får et kamera som jeg er godt fornøyd med, og som jeg vil trives med lengre enn et år! (er ett år siden jeg kjøpte olympus kameraet nå.) Er det viktig at kameraet er kompakt, eller er bildekvaliteten viktigere? Canon S3 IS er jo ikke veldig kompakt, men det er jo et bra kamera (som tar bra bilder). I denne klassen er det veldig mye bra å velge mellom, ville vurdert både Panasonic og Fujifilm sine alternativer også. S6500fd ser ut til å bli et glimrende kamera, og du får mye av det speilreflekser har (manuell fokus- og zoom-ring på objektivet). Siden du antakelig har noen XD-kort liggende, er ikke det noe minus heller... Du får litt bedre vidvinkel på dette enn på S3 IS, men får ikke bildestabilisator og litt dårligere lysstyrke. På den annen side er begge disse i en annen divisjon enn mju:600, og jeg tror ingen av dem vil skuffe deg (det er først når man måler dem direkte opp mot hverandre at man ser de store forskjellene). Jeg er usikker på hvordan bildekvaliteten, eksponeringen og støynivået er på dette sammenliknet med S3 IS, men Fujifilm har typisk gjort det meget bra på disse punktene. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det ikke bare Fujifulm 9600 som får manuell zoomring da k-ryeng ? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det ikke bare Fujifulm 9600 som får manuell zoomring da k-ryeng ? Nei...Nyhet om S6500fd Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er det ikke bare Fujifulm 9600 som får manuell zoomring da k-ryeng ? Et lite tillegg til foregående svar: Nei. Fuji's S9500/9600, Samsung Pro815 og Panasonic FZ30/FZ50 har alle manuelle ringer for både zoom og fokus, og ha alle fått meget gode kritikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå