Herr Brun Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 paulinfrancis: Den er SHVÆR! Helt ekstremt, rett og slett. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Forresten, trodde jeg skulle betale MVA når jeg hentet den på posten idag, men det stod ingenting på hentelappen som hun ga meg om MVA eller tollergebyr. Måtte bare skrive under så var pakken min Francis EDIT: skrivefeil Endret 28. oktober 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 paulinfrancis: Det er mulig du får krav sendt i posten senere. Det fikk ikke jeg, da det stod "verdi: 0kr" på tollvesenets papirer. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Tror det stod noe sånt hos meg også....jaja kommer det regning så er det bare å betale. Det viktigste er at radiatoren er i hus. Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Hei Er det håp om å få coolsleves som passer til 5/8" OD slanger på slanger med 3/4" OD? Forskjellen i diameter er ca 4mm hvis jeg ikke regner helt galt. Edit: Her er noen bilder av delene sålangt Francis Endret 29. oktober 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Ser bra ut, skulle gjerne hatt den radiatoren selv Men hvis jeg skulle kjøpt pumpe i dag, ville jeg kjøpt ddc 2 med petra sin topp, den ser genial ut . MCP655 er på ingen måte en dårlig pumpe da... Er primoflex slangen myk? Ser ut som om du har kjøpt den uv blå? Skulle gjerne sett noen bilder med uv-lys også! Nå som jeg ser bilder av vannkjølingsdeler, så gleder jeg meg til jeg får pakka jeg venter på . Tygon var billig i USA, 60kr/m samme som primoflex Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Slangen er myk og fin og laget i silikon Her har du noen bilder av slangen belyst med en uv katode. Beklager de dårlige bildene men jeg har bare mobiltelefon (W800i) til å ta bilder med. Francis Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Correction; de er laget i PVC! http://www.microplex.no/product.aspx?pid=p...vbl&mcat=14s281 Materiale : PVC Litt vanskelig å se om den lyser opp noe særlig utifra de bildene, men regner med du legger ut bilde når du har satt alt sammen Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Hmm, de lukter silikon. PrimoFlex and is a silicon-base tubing which means it has all the same qualities,but is much softer and therefore more flexible. In addition, PrimoFlex tubing is available in 3 UV reactive colors. Clear, which glows a slight purple in UV light, green, and blue. The green and blue are opaque so that they retain their color under regular light, which means no more need for dyes. http://www.gruntville.com/reviews/wc/primochill_primoflex/ Det ser ut som den samme slangen som jeg har, men uansett. Den er veldig fin og jeg gleder meg til å klippe den opp EDIT: Den testen er fra 2004, det er mulig de har endret materiale. Og seff kommer det bilder når alt er satt sammen EDIT 2 : Description PrimoFlex is a high quality UV reactive flexible tubing. PrimoFlex is made from a soft PVC material that allows the twisting and bending with little or no kink. This product is sold by the foot. Enten så er det ulik info som er ute og går eller så er det to ulike slangetyper. Francis Endret 29. oktober 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 hvorfor har de ikke den slangen i UV-rød noen som vet hvor man kan få kjøpt det? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Den finnes i rødt, det jeg siterer er fra en test som er gjort i 2004. Da fantes den ikke i rødt. De kan bestilles her Francis Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Men den finnes vel ikke i UV-reaktiv rødfarge? Clearflex er digg da. En drøm å jobbe med. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Idag kom pakken fra frozencpu. De hadde ikke merket den som gave slik som avtalt så måtte betale ca 300 når jeg hentet den. Ikke det store problemet da det ikke ble noe særlig dyrere enn det hadde blitt i norge. Får pumpen som ikke ble levert om ca to dager og da blir det full montering Skal poste bilder. Tusen tusen takk til alle som har hjulpet meg gjennom dette med å velge de beste komponentene. Jeg gleder meg som en liten unge til å montere! EDIT: Dere som har MCW60 blokka, fulgte det med to små fjærer til å feste blokka på eldre ATI kort med 2 hulls festemekanisme? Jeg ser at man skal bruke de skuene i bruksanvisningen, men jeg finner dem ikke EDIT2: Fant noen fjærer som jeg hadde på waterchill blokka, ser ut som om de vil funke, men ikke med de skruene som fulgte med MCW60....arg. Francis Endret 30. oktober 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Her er et par bilder av radiatoren. Jeg kjøpte pakning til dører for å få den så og si helt lufttett sånn at mest mulig luft blir dratt gjennom radiatoren. Skal poste bilder av mer senere Francis EDIT : Skrivefeil. Endret 30. oktober 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Sett på noen 38mm vifter. Da snakker vi tykkere enn en shuttle! :!: Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Hehehe, ett sted får grensa gå Snakket med frozencpu og support mannen der mente at man ikke trengte fjærene. Ville være helt sikker på dette så ringte direkte til swiftech for å spørre. De sa at man trenger fjærene hvis man vil feste blokka på eldre ATI kort. Normalt sett ville de ikke sende ut sånne ting da det egentlig er frozencpu sitt ansvar når det er utenfor USA men de var villige til å gjøre et unntak Fjærene kommer når de kommer. Kommer pumpa før fjærene så kommer jeg til å montere med de gamle skruene mine og bytte siden. Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Får pumpa mi imorgen, så da blir det montering. En liten ting jeg lurer på. Sett at mange her på forumet bruker destillert vann med litt frostveske i. Jeg har tidligere brukt destillert vann med redline waterwetter til waterchill settet. Asetek har begynt å sende waterwetter med settene sine etter mye bra respons om det på forumet deres. Kjøpte meg en flaske før den tid. Waterwetter har funksjonen at det reduserer overflatespenningen til vannet slik at vannet blir *våtere*. Vil dette være gunstig å bruke med de komponentene jeg har kjøpt nå? EDIT: Jeg opplevde at jeg fikk et slags hvitt oljeaktig belegg inni tanken min med waterchill settet. Har alltid brukt waterwetter så jeg vet ikke om det var det som gjorde at det ble sånn. Vannet var helt rent så tror ikke det kan ha vært alger. Det andre mystiske som skjedde var at vannet gradvis mistet den rosa fargen sin og slangene ble mer og mer rosa. Francis Endret 31. oktober 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Radiatoren er VELDIG skitten på innsiden. Rens den med eddik. Du finner how-to her: http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=54331 Hvis du ikke har noe aluminium trenger du faktisk ikke å bruke noe annet enn destillert vann. Endret 31. oktober 2006 av Herr Brun Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Hvor sterk eddik er anbefalt? Jeg kommer til å rense radiatoren, men vet ikke om jeg gidder å rense blokkene. De er helt speilblanke. Francis Endret 31. oktober 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Tror du bør bruke litt sterkere enn 7%. Jeg brukte dette, og det gav svært liten effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå