:Francis: Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Har nå bestilt en Storm rev2 MCW60 m ramsinks Liten swiftech vanntank Slangekutter Kom på 1400 sånn ca inkludert frakt. Slipper den utenom tollen så har jeg spart penger. Blir den stoppet har jeg ikke tapt det store beløpet eller noe i hele tatt. Bestiller slanger, vifter, nipler og pumpe hos microplex når jeg får alt jeg har bestilt sålangt og ser hvor mye jeg har igjen på konto. Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Hei, jeg sliter litt med å finne riktige nipler til produktene jeg har kjøpt. Thermochill radiatoren har 3/8" BSP (G3/8). Hva er det egentlig som menes med dette? Er det: BSPT: British Standard Pipe Tapered Thread Eller menes det: BSPP = British Standard Parallel Pipe Thread (18 threads per inch at 1/4). Jeg må bestille nipler til den hos microplex men er usikker på hvilken det er da de bare har noen som heter BSPT og BSP Swiftech blokkene jeg har bestilt har NPSM koblinger i følge swiftech. Det er den paralelle typen. Hvilken hos microplex er det som er kompatibel med denne typen? Som dere ser går dette helt i surr for meg Er det noen som har noen kloke ord? Francis Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hvis thermochill radiatoren har 3/8" BSP, så burde de her passe: http://www.microplex.no/category.aspx?cat=298&mcat=14s298 Blokkene skal det følge med nipler(gjorde det for meg i hvert fall). Men når du likevel skal kjøpe fra frozencpu, hvorfor ikke bestille Tygon-slange samtidig? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Takk skal du ha! Det følger med nipler men har lest at plastnippler ikke skal være like bra så tenkte å bytte de til metal. Mulig det er unødvendig? Er det tygon slanger som er det beste? Jeg ville bestille så lite som mulig i tilfelle moms. Tenkte på å kjøpe Kuriyama, slange 1/2"ID - 5/8"OD og bruke coolsleves på dem. Er dette en god ide? Francis Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 (endret) IKKE kjøp kuriyama... Hvis du skal kjøpe fra microplex er primoflex best. Jeg synes plastniplene fungerer helt greit Btw, Tygon er vel det aller beste ja, skal bestille det selv nå Endret 22. oktober 2006 av sablabra Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Fikk sporingsnummer på radiatoren igår og leveringsbekreftelse på tingene fra frozencpu. forhåpentligvis kommer de før helga. Det som gjenstår er å bestemme seg for hvilke vifter fra microplex jeg skal kjøpe til radiatoren. Er mist 120mm viftene ok? EDIT: Hvilke slangeklemmer er det som passer til 1/2 " id primoflex slanger? Francis Endret 24. oktober 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Jeg bruker mist viftene er kjempefornøyd med de....helt lydløse men blåser riktig nokk ikke så alt for mye luft men hva kan man vell vente ved så lav hastighet? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2006 Vil det være like gunstig å kjøpe noen som flytter mere luft ved høyrer turtall som jeg heller skrur ned med viftestyringa? Jeg vet ikke hvor mye lyd vifter som bråker mye ved høyt turtall lager når de er skrudd ned i forhold til en som er stille i utgangspunktet? Med dette tenker jeg på om det er ulik vinkling på bladene etc? Francis Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Ikke kjøp en superstor deltavifte, den får du sannsynligvis ikke skrudd ned nok Kjøp noe som går max 2000rpm på fullt. På 7 volt vil de være nesten lydløse (~1000rpm), på 5 vil de forhåpentligvis være helt lydløse. Mine papst 26db er jeg svært fornøyd med =) Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Pakken er nå ankommet olso til fortolling. Pleier det å ta lang tid? Har en papst vifte som står på en BIP. Hvis jeg kjøper to til har jeg nok til den nye radiatoren. Kunne derimot tenkt meg noen finere utseendesmessig. Gjerne uv reaktive eller med dioder. Dette er for at det skal passe inn i themet mitt når jeg kjøper nytt kabinett. Derfor jeg tenkte på mist. De fra sunbeam, er de greie hvis hastigheten er skrudd litt ned? Francis Endret 25. oktober 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Mistviftene holder høy kvalitet og ser pene ut. Ville gått for dem, eller noen blåe alphacool 140mm med shroud (for at de skal passe). Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei, da var resten bestilt. Swiftech MCP655 pumpe Primoflex slange Nipler til radiator Sunbeam silent vifter m uv dioder Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet Francis Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Kjøpte du thermochillen fra thermochill.co.uk eller fra vcore.dk? Endret 25. oktober 2006 av Herr Brun Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Fra frozencpu, sendte de med lavere verdi og som gave? Spent på åssen det går, bestilte noe fra performance-pcs.com idag, men jeg som den ærlige sjel oppga alt korrekt Btw, har dere lagt merke til hvordan mer eller mindre INGEN europeiske selskaper/nettbutikker vil endre verdi/merke som gave? Amerikanerne gjør jo det i ett sett uten å blunke! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Vi får se hva dem har gjort når pakken kommer. Den ble sendt igår fra lageret deres så den er nok ikke her på noen dager. Francis Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Vi får se hva dem har gjort når pakken kommer. Den ble sendt igår fra lageret deres så den er nok ikke her på noen dager. Francis 7151239[/snapback] Joda, men hvis du ba de om å merke som gift eller lavere verdi, så gjør de vel det? Hva var det du bestilte fra frozencpu? De er generelt ganske dyre egentlig... Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Begge blokkene og tank Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Fikk radiatoren og pakken fra microplex idag. Trodde ikke radiatoen var så vær, den er heeeeelt drøy Har tatt et par bilder med telefonen så kan legge dem opp snart. Nå venter jeg bare på pakken fra usa + at microplex greide å sende meg en tank istedenfor en pumpe så det må de ordne opp i. Gleder med som en unge til å sette dette sammen, det er noe helt annet enn waterchill dette her, det er sikkert og vist! Francis Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hvilken radiator endte du opp med? Synes den er ganske drøy den nye BIX 3 jeg har nå, men får fint plass i stackeren Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Det ble en Thermochill PA120.3 med shroud og neoprenpakning. Kommer ikke over hvor svær den er jeg..... Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå