sablabra Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Etter å ha lest den testen tror jeg sannelig at det blir en ThermoChill PA120.3 Nå gjelder det bare å finne ut hvilke andre komponenter jeg skal ha. EDIT: Er Laing D5 og Swiftech 650 samme pumpa? Og så lurer jeg på hva forskjellen mellom Swiftech MCP655 og 650 er. EDIT2: Har akkurat målt på kabinettet mitt og det er akkurat ikke dypt nok for å få plass til den triple PA120.3. Tror nok jeg kjøper den uansett og så får den heller være ekstern til jeg skaffer meg et dypere kabinett. Blir liksom litt for dumt å kjøpe en til senere. Når jeg kjøper nytt kabinett så skal dagens kabinett bli server og den skal da være luftkjølt. Francis 7098661[/snapback] Personlig hadde jeg bestilt fra thermochill direkte, billigere pris og billigere frakt. D5 og MCP650 er IKKE samme pumpe. D4 og MCP650 er samme, og D5 og MCP655 er samme. Det er stor forskjell mellom de, spesielt hva angår støy(D5 er mye mer stillegående) Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Hvilken av de er det som har best effekt mtp mottrykk og l/min? Jeg er veldig opptatt av å kjøpe noe bra som ikke må byttes ut med det første. Francis Endret 18. oktober 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Mellom MCP655 og MCP650 er selvsagt MCP655 bedre, 650 produseres vel ikke lenger heller... Når du likevel skal handle fra vcore, så kan du jo slenge med en DDC-PRO eller DDC-ULTRA... Til tross for at en del av de feiler, så er det en bra pumpe Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Nå ble jeg plutselig skeptisk igjen, planen min var å kjøpe et modular cube case fra lian li om en stund og montere radiatoren framme i den, men den som er avbildet på sidene til microplex er en Cooltek radiator, 3x120. Den er bare 40cm lang mot 44 til den fra danmark. Har sendt mail til microplex om den vil passe, passer den ikke så blir det BIX eller den fra Cooltek. Francis Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Det blir neppe stiligere enn med den her: http://vcore.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=2216 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Har allerede sett på den, den er fin den. Jeg vil helst slippe å måtte modde kabinette så veldig, dessuten er det ikke så lett å få plass til en 3x120mm rad og samtidig ha det praktisk. En annen ting jeg liker med modular cube case er at man har støvfilter foran radiatoren. Hadde ikke filter på min BIP og den så deretter ut inni også selv med hyppig støvsuging. Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Har nå vært i kontakt med microplex og venter svar på om de får inn skjermkortblokka og om radiatoren vil passe (fikk en difus mail idag men vil gjerne at de måler). Kom over denne pumpa her --> http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=3411 Den koster noen hundre mer enn 655'en. Tror dere at det er verdt å fleske til med en sånn pumpe? Jeg har en far som bor i sverige, jeg skal dit nå i juleferien. vil det bli billigere hvis jeg får den sendt dit istedenfor til norge? Jeg har ikke noe bråhast med å få tingene i hus bare det ikke blir etter jul. Francis Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Jeg ville ikke brukt den pumpa i hvert fall... Så veldig upraktisk ut . Den kommer helt sikkert til å bråke mye, samt et effektforbuk på 130w! Den trekker altså nesten 11A fra 12V rail på psuen, og mesteparten av varmen vil trolig havne i vannet. Det vil nesten være som å legge til en ekstra cpu. Så NEI, den er ikke verdt prisen Endret 19. oktober 2006 av sablabra Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Laing S6-61/550 3/4 Ligger under 220v. linken skal stemme... --> http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=3411 Francis Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Btw, er det 12V eller 230V pumpe? Det står at den kobles til molex, men så står det at det er 220V AC Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Kjøp en ddc+ med alphacooltopp eller en d5. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Btw, er det 12V eller 230V pumpe? Det står at den kobles til molex, men så står det at det er 220V AC 7104148[/snapback] Kansje det er "innebygd" eller at det følger med relee? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Tror jeg bare tar en MCP655 og blir ferdig med det.Såvidt jeg kan se fra bildene av modular cube case med en trippel radiator montert så burde det akkurat gå å montere den lange radiatoren fra v-core.dk. Hvis den skulle vise seg å være for lang så er det tross alt bare å finne frem dremelen og skjære ut sånn at den stikker 1 cm ned eller noe. Francis Endret 19. oktober 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Da er 1 stk ThermoChill PA120.3 bestilt. vcore hadde 1 igjen på lager så jeg kjøpte den med en gang. EDIT: Jeg bestilte også den tilhørende shrouden til radiatoren. Kunne bestilt to for en pull push konfig men tror det er overflødig med denen radiatoren. Hvilke stillegående vifter er det dere vil anbefale til meg? Jeg vil ha en mest mulig stillegående datamaskin, jeg er lei av viftestøy! Jeg har en sunbeam rheobus til å justere viftehastighet. Vet ikke om en vifte som er oppgitt til mye støy og stor luft mengde er like stille som en vifte som i utgangspunktet skal være stille ved å kjøre den bråkete på lavt turtall. Da har man mulighet til å guffe på når man skal overklokke mye. Francis Endret 20. oktober 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har ikke funnet en butikk der MCW60, Storm rev2 og MCP655 er på lager. Er det noen som vet om et sted som kan skaffe alle disse tingene? Francis Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg var i går natt i kontakt med frozencpu. For begge blokkene og pumpa så skulle de ha 1900 inklusiv frakt. Det er en veldig god pris! Jeg syns allikevel det er litt skumelt å kjøpe ting fra usa, spesielt en pumpe da jeg ikke har vært så heldig med mine pumper sålangt. Hva ville dere anbefalt? Kjøpe blokkene der og resten her hjemme til en litt dyrere pris. Kjøpe alt der eller vente til microplex har alt på lager? De er forøvrig også villige til å merke pakken som gave. Vet ikke hvor stor sjangsen er for at tollen snapper den opp allikevel? Gjør de det så blir det med en gan mye dyrere igjen å bestille fra usa. Francis Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Jeg vil tro det er en sjanse for at tollen ikke går på den... Hvis de sender fra privatadresse så kanskje det går. En annen mulighet er å oppgi verdi til under 200 NOK da EDIT: Har du sendt mail, ringt dem eller hva har du? Endret 21. oktober 2006 av sablabra Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Hei, jeg ringte dem igår. Snakket med en som het Jeff. Han sa at jeg skulel fylle ut i annmerkninger når jeg ebstilte at jeg ville ha den sendt som gave. Det er nok lurere å få dem til å oppgi lavere verdi. da tollen da ikke vil bry seg om det. Francis Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Du kan kun sende tollfritt som gave under 1000NOK, så senke verdi må de uansett. Men å oppgi alt det der til under 200NOK inkludert frakt tror jeg kan bli litt drøyt! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2006 Hmm. En storm blokk og en MCW60 er jo ikke store pakken da. Kan tollerne finne på å åpne pakka når den er oppgitt til en verdi på 190 kr og anslå en verdi som selvsagt er over grensa? Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå