Gå til innhold

Oppgradere Acer bærbar?


Tullballj

Anbefalte innlegg

Har en Acer TravelMate 8003LMI som jeg lurer på å oppgradere minnet på. Ikke pga den er så treg, men pga jeg har lyst på sikt.

Expandable to 2 GB DDR-333 SDRAM, on dual So Dimm sockets

 

Hvor mye koster det for en slik 2 gb rambrikke til maskinen? Eventuelt vil jeg få noe særlig utbytte av mer ram? Maskinen har pr i dag en 60 GB hdd, 1,6 mhz prosessor og 512 mb ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Acer TravelMate 8003LMI som jeg lurer på å oppgradere minnet på. Ikke pga den er så treg, men pga jeg har lyst på sikt.
Expandable to 2 GB DDR-333 SDRAM, on dual So Dimm sockets

 

Hvor mye koster det for en slik 2 gb rambrikke til maskinen? Eventuelt vil jeg få noe særlig utbytte av mer ram? Maskinen har pr i dag en 60 GB hdd, 1,6 mhz prosessor og 512 mb ram.

7094652[/snapback]

Jeg vet ikke hvilket minne maskinen din støtter.. Noe av minnet kan være ukompitabelt.

 

Her finner du minne som spør etter i prisguiden

 

Du må altså ha to slike brikker.

Lenke til kommentar

Står dette på websiden hvor en kan bestille tilbehør til maskinen.

Acer Laptop 200pin PC2700 DDR333 SODIMM (p/n 91.49V29.004)
Under maskinen er det bare en luke som du kan åpne og der er det bare en rabbrikke, også ser det ut som det bare er plass til en. Endret av NestenUtenkunnskap
Lenke til kommentar
Står dette på websiden hvor en kan bestille tilbehør til maskinen.
Acer Laptop 200pin PC2700 DDR333 SODIMM (p/n 91.49V29.004)
Under maskinen er det bare en luke som du kan åpne og der er det bare en rabbrikke, også ser det ut som det bare er plass til en.

7094813[/snapback]

Da kan du nok ikke få mer enn 1024 MB minne i maskinen din... Jeg finner i såfall ikke noen 2048MB minne brikker.

 

Kjøp et minne av annet merke enn Acer. Kingston minne er somregel alltid et godt valg.

 

Se i listen jeg ga deg i forrige post.

Lenke til kommentar
Nå skjønner jeg ikke noe... Altså, åpnet luken og sjekket brikken som var der. Står 256 mb ddr på den. Men maskinen har 512 mb ram. Hvor i alle dager er den andre brikken da? Har sjekket med hwinfo32 og systemet og alle sier 512 mb ram. Samme med spec til maskinen. Merkelig...

7095443[/snapback]

Mulig du må lete litt mer.

 

Jeg synes det var veldig rart om du ikke hadde mer enn én minneslott på maskinen din. Har du prøvd å tatt ut det minnebrikken du ser, for så å se om det er en til under? Bare et forslag.

Lenke til kommentar
Steg for steg demontering av maskinen min. :p

 

*bilde*

 

*bilde*

 

Luken fjernet og rambrikken på plass.

*bilde*

 

Rambrikken fjernet

*bilde*

 

"baksiden" av brikken som er fjernet

*bilde*

 

 

Så, jeg er ikke klokere...  :ermm:

7095516[/snapback]

 

Nå skjønner heler ikke jeg stort mye.

 

Du har sjekket Høyreklikk på "Min datamaskin" > "Egenskaper" for så å sjekke hvor mye minne som står der da?

 

At det ikke bare stod 512 i speccs når du kjøpte den, så har du bare fått 256 MB. Det er en mulighet..

 

Ellers synes jeg det er veldig rart med bare en minneslott. Selv om jeg ikke er noen fantast på laptop'er.

 

Evt. hør med Acer support.

Lenke til kommentar
Du har sjekket Høyreklikk på "Min datamaskin" > "Egenskaper" for så å sjekke hvor mye minne som står der da?

 

At det ikke bare stod 512 i speccs når du kjøpte den, så har du bare fått 256 MB. Det er en mulighet..

 

Jepp, sjekket alt d. Hwinfo32 også. Står også i spec på datamaskinen i en lapp. Da må rambrikken være et annet sted?

Endret av NestenUtenkunnskap
Lenke til kommentar
Du har sjekket Høyreklikk på "Min datamaskin" > "Egenskaper" for så å sjekke hvor mye minne som står der da?

 

At det ikke bare stod 512 i speccs når du kjøpte den, så har du bare fått 256 MB. Det er en mulighet..

 

Jepp, sjekket alt d. Hwinfo32 også. Står også i spec på datamaskinen i en lapp. Da må rambrikken være et annet sted?

7095562[/snapback]

Jepp!

 

Ta kontakt med Acer support å høre hvor du finner den.

Lenke til kommentar
Står jo på nettet: "Expandable to 2 GB DDR-333 SDRAM, on dual So Dimm sockets"

 

dual betyr så vidt jeg vet dobbel eller 2. :p Betyr vel kanskje at det er to stykker da...

7095605[/snapback]

Ja, stemmer det!

 

Men Acer kan sikkert fortelle deg hvor og hvordan du finner den. Noe som gjør at du slipper å skru hele maskinen fra hverandre.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Jeg har ikke gjort noe oppgradering av maskinen pga skjermen er nå knust, så maskinen går en usikker tid i møte. Hvis jeg får tak i en ny skjerm billig så skal jeg spandere på den nytt minne også.

 

For de som lurer på hvor den andre brikken sitter så sitter den "under" den andre brikken ja, men på andre siden av hovedkortet. En må faktisk fjerne tastaturet for å komme til den andre brikken. Her er en oppskrift jeg fant etter litt googling.

 

http://www.kriyayoga.com/how_to/how_to_rep...n_ram_slot.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...