Gå til innhold

Pc hovedsaklig til CS, hjelp til opsett?

Anbefalte innlegg

Har nå planer om å kjøpe en ny pc, lest en del på forumet og funnet ut hva som går for tiden. Jeg lurer nå på om denne pc`en holder mål. Som sakt er den til Cs bruk + litt nedlastning.

Dette er handlelista atm

Jeg vil gjerne vite om jeg trenger dette hovedkortet ellr om jeg kunne kjøpt et annet? Noe annet som kunne byttes?

Er det lett å sette opp pc nå for tiden har ikke all verden av peiling men har bygd før (01/02)

Jeg vil også gjerne vite hva som brukes ved spilling av CS, hva er viktig? (hardware)

og en siste ting? Stemmer det at CRT skl ha 0 ms? Hva er det som gir ms når du spiller CS? er det Ping?

Ultra

[email protected]

Endret av ultra89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er en kjempebra pc, men du trenger på ingen måte en så bra pc for å spille cs 1.6. Til cs 1.6 vil en på ca 5000 somregel holde i lange baner. Med det oppsettet du har valgt nå kan du spille alle spill på maks grafikk uten noe særlig lagg.

Pcer vil jeg påstå at bare har blitt lettere å sette sammen med tiden.

Du kan selvsagt velge annet hovedkort, dette gjelder alle komponentene, men du MÅ passe på at hovedkortet støtter de andre komponentene du skal kjøpe.

Totalt sett vil jeg si at det er en velldig fin pc du har satt sammen, men hvis den bare skal brukes til cs 1.6 og litt nedlasting vil denne være fullstedig overkill. :thumbup:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Nydelig oppsett!

Men hvilken CS versjon snakker vi om her? Håper ikke du mener 1.6? Uansett greit å ha en pc som drar noe litt fremover men allikevell hehe...

CRT har omtrent 0 ms ja. Det vil si ingen etterslep... LCD skjermer som oppgir 2 ms er ofte ikke noe merkbart bedre enn feks 4 ms. En grei 19/20" LCD hadde jeg selv gått for i dag. Har en CRT hjemme som jeg liker, men den er så stor og feit! hehe

Lenke til kommentar

det er til 1.6 men ser ikke noe poeng i å opgradere min gammle 01 mod. til en dårlig 07. mod om dere skjønner.

Kun det beste for Pro`S

Men jeg trenger litt info om hva ting er osv.

Ram:

Hva er CAS latency?

eff. frekvens?

Cpu:

Hva mennes med dobbel kjerne?

Fsb 1066 MHz hva vil det si?

l2-cache?

skjermkort:

Kjernefrekvens: 650 MHz?

HardDisk:

Cache: 16 MB ?

Båndbredde: Serial ATA/300

Litt mange spm? men fint om jeg kunne få fått klart noen med noen enkle ord.

mvh. Ultra

Lenke til kommentar

ram: cas latency er forsinkelsen i minnet, dessto lavere cas latency jo kjappere er minnet ;) dette må ses sammen med hastigheten minnet kjører på

eff frekvens er frekvensen minne er beregnet å kjøre på eff frekvens 400mhz vil si at det kjører på 200x2 fsb, så om ikke prossesoren kjører på 200fsb må du sette divider i bios om den ikke gjør det automatisk.

cpu: dobbelt kjerne vil si at prossesoren har to kjerner så du kan gjøre flere tunge oppgaver samtidig uten å merke at det går tregt.

l2: cach er ett utrolig kjapt minne som prossesoren benytter seg av i stedet for å gå innom rammen som er MYE tregere og tar lengre tid.

skjermkort: ja er vel ganske selvforklarende vel? :p kjernen kjører på 650mhz altså selve prossesoren på skjermkortet.

harddisk: samme som på prossesoren ekstra minne den bruker i stedet for å gå innom minnet. vil si du ikke merker noe særlig forskjell over 8mb cach. båndbredden vil si hvor kjapt den kan lese/skrive en fil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...