Gå til innhold

Har noen erfaring med Cross Flow Fan

S.M.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei er det noen som har erfaring med slike kjølere.

komplett

Har hørt at de bråker en del. men om de er effektive til kjøling mtp. å montere den på sidedekselet..

Gir den bedre/bredere kjøling enn en vanlig vifte. :hmm:

7094487[/snapback]

Tror den er forholdsvis stille på den laveste innstillingen, 22db eller noe mener jeg å ha lest. Har bestilt akkurat denne selv, så skal bli spennende å se når den kommer i posten til helga :)

Lenke til kommentar

Jeg har den i Stacker-servern min.

Har ikke noe tall på det, men på laveste hastighet er den stillegående. Effekten av den ved denne hastigheten kan man diskutere. Jeg har laget et filter i sidedekselet, så hos meg tror jeg ikke denne har stor effekt. Torde ikke installere denne uten filter da jeg ser for meg at den (ved langvarig bruk) fyller opp med støv mellom komponentene på HK..

Lenke til kommentar

hehe.. har undersøkt litt mer og funnet ut at vifta ikke vil fungere spesielt godt hvis den ikke får luft å jobbe med fra fronten. I mitt system vil jeg ha 3 x120mm i front så masse kald luft å videreformidle for crossflowvifta. Pluss at du må stille den bakre og den øvre vifta til å trekke luft ut.

Du har sikkert sett denne: cas-204_4.jpg

Lenke til kommentar

Ser kanskje litt missvisende ut den tegningen. X-flow vifta henter ikke inn luft fra fronten, men fra en egen åpning på siden av kabinettet. Den er levelig på laveste hastighet og til "nød" på medium. Men den har ikke så utrolig kjøleevne på den laveste hastigheten. Kanskje en forskjell på 1-3 grader, kommer jo mye ann på hvordan resten av oppsettet er med vifter osv..

Lenke til kommentar
Ser kanskje litt missvisende ut den tegningen. X-flow vifta henter ikke inn luft fra fronten, men fra en egen åpning på siden av kabinettet. Den er levelig på laveste hastighet og til "nød" på medium. Men den har ikke så utrolig kjøleevne på den laveste hastigheten. Kanskje en forskjell på 1-3 grader, kommer jo mye ann på hvordan resten av oppsettet er med vifter osv..

7161251[/snapback]

Hvilket kjøleoppsett skjører du BalleKnalle? Har du bytta 80mm vifta i toppen? eller gjort noen mods?

Lenke til kommentar

Har 2 stk HD-moduler i front med 120mm vifter, 120mm i bakkant + 2 x 80mm papst (14db) i bunnen og den originale 80mm i toppen. I tillegg kjører jeg den 300mm X-flow viften på laveste setting.

Har ikke noen form for viftestyring på alt dette så det høres vel...

Men har en Thermaltake "silent" purepower 680w PSU og den overdøver hele bunten :!: Den regner jeg med blir byttet ut til en MIST eller noe i den duren om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...