ReVeiLeR Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Har et meget mystisk problem hjemme; jeg har lyse, når jeg kobler modemet direkte i pc'en eller ved hjelp av router så fungerer det fint (så lenge bare en pc er koblet til. Sammen med xbox fungerer også helt fint), men så fort jeg kobler til pc nr2 så begynner nettet å falle ned hvert 10'ende minutt. Jeg har prøvd en kamerat's router, som fungerer fint hjemme hos ham med 2 pc'er, men har samme problemet hjemme hos meg. Noen som har den minste formening om hva det kan være? Begge routerne jeg har prøvd har hatt støtte for trådløst men jeg bruker kun kabler. Den ene routeren er en linksys wrt54g mens den andre er en cnet ettellerannet. Takker på forhånd for tips. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Bruker du torrent? Det kan få ruteren til å kreve en resatart inniblandt hvis du ikke begrenser nedlastingshastighet og antall tilkoblinger. Lenke til kommentar
ReVeiLeR Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Bruker du torrent? Det kan få ruteren til å kreve en resatart inniblandt hvis du ikke begrenser nedlastingshastighet og antall tilkoblinger. 7094535[/snapback] Har prøvd med\uten torrents med samme utfall. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Har du dsl? kabel? fiber? eller noe annet? Torrent! og del dc varianter bruker høye hastigheter fra en del personer samtidig. Dette gjør at ruteren din får masse å gjøre for å rute nette riktig. Jeg leste også at wrt54g ikke er så bra som den en gang var. Du kan jo prøve med ny firmware Har prøvd med\uten torrents med samme utfall. Da er det nok ruteren som kveler. Men du? hva er navne på evt modem du har før ruteren din? Endret 18. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
ReVeiLeR Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Har du dsl? kabel? fiber? eller noe annet? Torrent! og del dc varianter bruker høye hastigheter fra en del personer samtidig. Dette gjør at ruteren din får masse å gjøre for å rute nette riktig. Jeg leste også at wrt54g ikke er så bra som den en gang var. Du kan jo prøve med ny firmware 7094576[/snapback] Jeg har Fiber, bruker ikke DC og har som sagt prøvd uten torrents. Har også prøvd med nyeste firmware til wrt54g'en men siden det er en v.7 så er det ikke mulighet for third party firmware så kommer ikke så langt der. Problemet eksisterer også som tidligere nevnt med en annen router som fungerer helt fint hos en kamerat. Nettverkskortene jeg bruker er nforce network adapter (integrert i nforce a8n hovedkort) og et 3com nettverkskort i pc nr2. Endret 18. oktober 2006 av ReVeiLeR Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Hvilket modem har du? har du Thomson Speedtouch 510i? Viss du har det vill jeg anbefale at du enten gjør det om til en vanlig modem og ruteren står for oppkoblingen. eller at du setter ruterene din som trådløs basestasjon. Dette fordi dette modemet også er en ruter med nat og dhcp Endret 18. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
ReVeiLeR Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Hvilket modem har du?har du Thomson Speedtouch 510i? 7094603[/snapback] Nei, en thompson 510 speedtouch har integrert router så da hadde ikke en ekstern vært nødvending. Hadde det når jeg hadde nextgentel, da hadde jeg ingen problemer. Modemet er visstnok "Telsey Gateway" .. finner bilder av boksen her: http://lyse.kapaks.net/Gateway/ Og jeg bryr meg lite om det trådløse, ettersom jeg bruker kabler. Her fant jeg noe mer detaljert informasjon om boksen som leverer internett: http://www.telsey.com/products/family.jsp?fid=12 Endret 18. oktober 2006 av ReVeiLeR Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Med falle ned, mener du å forsvinne helt eller at åpnede tilkoblinger (nedlasting, online spill) brytes? Hvis det er åpnede tilkoblinger som brytes kan du sjekke dchp lease time på modemet og evt. på ruteren. Hvis den er satt til 10min er nok det problemet. DCHP lease time er hvor ofte modemet oppdaterer ip adressene (som om ruteren blir koblet til på nytt). Lenke til kommentar
ReVeiLeR Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Med falle ned, mener du å forsvinne helt eller at åpnede tilkoblinger (nedlasting, online spill) brytes? Hvis det er åpnede tilkoblinger som brytes kan du sjekke dchp lease time på modemet og evt. på ruteren. Hvis den er satt til 10min er nok det problemet. DCHP lease time er hvor ofte modemet oppdaterer ip adressene (som om ruteren blir koblet til på nytt). 7094672[/snapback] Internetten faller ut, lokalnettet er stabilt som bare fy. Nettet faller ned samtidig på begge pc'er. Hvordan sjekker jeg dhcp lease timeren ? Har prøvd å endre på "MTU" (ingen anelse om hva den gjør men har lest på nettet at det kan være årsaken), det jeg har funnet ut er at man bør prøve å sette den til manuelle tall. Prøvde det på wrt54g routeren, da ble frakoblingene mer varierte, fra 10 min til 1,5 timer. Satte den tilbake til Auto og den ligger nå fortsatt på omkring 10-45 minutters intervall mellom frakoblinger. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Har lyse her også, har vært noe ustabiliteter av og til. Så at nette var ute før jeg dro på jobb... Har Linksys wrt54GL Du har fiber ikke dsl. Endret 18. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Du kan se om du finner noe her: http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G#Known_issues Er ikke sikker på hvordan du endrer dchp lease time på en wrt54g men det er normalt sett en innstilling en plass. Vet ikke om du bare finner det på modemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå