Gå til innhold

Skotsk undom drept fordi han var hvit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Intimidation er trusler/skremsler

Hva hadde skjedd dersom Benjamin Hermanssen var hvit, og Joe Erling Jahr og vennene fra Irak?

7227398[/snapback]

Såfremt det kunne påvises at drapet var rasemotivert, kan jeg garrantere deg at det ville fått en enorm dekning. For det første snakker vi om et drap i Norge og det får alltid dekning. For det andre ville det for mange virket ganske så sensasjonellt og derfor ville det solgt mange aviser. Men fakkeltog er jeg ikke så sikker på om det hadde blitt.

Videre kan jeg se for meg at FRP hadde utnyttet tilfellet på en eller annen måte for å sanke stemmer.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Faktum er at hvite europeere opp igjennom årene er blitt veldig tolerante fordi vi er så eksponert for andre kulturer. Innvandrere derimot, særlig muslimer, som er de eneste virkelige "fremmed kulturelle" i vårt samfunn, har en tendens til å lukke seg inne og holde seg til seg selv, og nekter å føle skikkene dit de kommer. Om derimot andre drar til deres land er dette den største selvfølge.

Kulturrelativismen går altså bare èn vei... og det er det jeg vil til livs.

7102770[/snapback]

Tenk over oss nordmenn da, vi krever at alle tilpasser seg vårt samfunn.

Men se på oss i utlandet, som eksempel kan vi bruke Spania.

Der bor de Norske innvandrene i samme leilighetskompleks, krever å gå på norsk skole, har noske butikker osv.

Så når du sier hvor ille muslimene oppfører seg, tenk litt på Norge først!

Lenke til kommentar

Jeg er temmelig lei denne argumentasjonen bl.a. StLkI2 (...) innehar. At nordmenn ferierer gruppevis i Spania, medfører ikke gjengkriminalitet. Det medfører ikke ubehag for lokalbefolkningen, nordmenn spenger ikke seg selv i luften fordi folkene rundt ikke er like. Du må ha en ganske vivid fantasi for å kunne tro at norske pensjonister skader Spania. Det har seg faktisk slik, at de norske pensjonistene tar med seg valutta som spanjolene trenger. Vi har forøverig alt for masse utenlandskvalutta (oljefondet).

Hvis noen spanjoler kritiserer norsk feriering i Spania, må det være fordi de er misunnelige.

Endret av lithium
Lenke til kommentar
Hva hadde skjedd dersom Benjamin Hermanssen var hvit, og Joe Erling Jahr og vennene fra Irak?

7227398[/snapback]

Strengt tatt så var vel Benjamin Hermanssen hvit, men han støttet og var venn med innvandrere. Men det er en god tanke; Hva ville skjedd hvis en iraker ble drept av andre irakere fordi han hadde etnisk norske venner?

Jeg tror nok at saken hadde fått mindre oppmerksomhet, men tross alt er vel avisene ekstremt glad i å kunne skrive om saker som involverer nynazisme. På en annen side er vel ikke problemstillingen helt realistisk heller... :hmm:

Lithium: Norske turister/pensjonister putter masse penger inn i Spania, og kjøper store mengder lokalproduserte varer. Altså kan det ikke sammenlignes med at det kommer innvandrere til Norge og går på sosialen, eller importerer jordbruksprodukter fra hjemlandet/området osv.

Endret av magnus90
Lenke til kommentar

Så det dere sier er at det er greit å ikke tilpasse seg kulturen i landet man flytter til (eller lærer seg språket, eller...), så lenge man betaler for å slippe? Er det i så fall greit om pakistanere lar være å tilpasse seg norsk skikk og bruk, så lenge de forsørger seg selv?

Nordmenn og andre bedriver kolonisering i Sydeuropa. De kjøper opp Solkysten og "fordriver" i praksis spanjolene selv til innlandet. Er det greit så lenge de betaler for det? Er det i så fall fordi Spania "trenger" pengene? (Gjør de det?) Hva om styrtrike arabere kjøpte opp hele Sørlandskysten fra Larvik til Stavanger, og sa at nordmenn som skal jobbe der må snakke arabisk. (Og at norske kvinner må kle seg i slør hvis de skal jobbe der.) Ville det være greit? Hvis de betalte for det...?

Er innvandring dermed et økonomisk problem, og ikke et kuturelt??

Geir :)

Lenke til kommentar

Er innvandring dermed et økonomisk problem, og ikke et kuturelt??

Hadde norske pensjonister i spania utnyttet spanske skattebetalere, snytt seg til spansk trygd, uførepensjon, sosialpenger, sykehus og medisinske tjenester, dratt inn stadig flere familiemedlemmer under det samme systemet, krevd egne skoler, sykehus, at alle skulle følge norsk lov, luthersk-evangelisk protestantisme, gå i lusekofte, nekte deres barn å tegne bilder av isbjørn og Jesus, forsøkte å styrte spanske passasjerfly, til stadighet gikk berserk med våpen mot alle som sa noe imot dem, truet dem med døden, begikk storkriminalitet, nærmeste monopoliserte tyveri, narkotika og prostitusjonskriminaliteten, og tråkket på spansk kultur og kalte dem djevler, demoner og eseler...

...så hadde jeg faen meg forstått at spanjolene ville kaste ut oss nordmenn også!

For å svare konkret på spørsmålet, synes jeg mange nordmenn som bor fast i f.eks spania, særlig gamle mennesker, viser utrolig liten respekt for folk, land og kultur. Hvis de vil ha kjøttkaker og vaffler hver dag, 17 mai feiring osv. får de holde seg her i norge. I spania snakker man spansk. Man skal lære seg språket og adoptere kulturen man kommer til. Ikke motsatt.

Lenke til kommentar
Men jeg er VELDIG sikker på at det har blitt drept mange flere mørke personer av hvite opp gjennom tidene pga. samme grunn som denne hvite gutten ble drept for.

7099989[/snapback]

Hvor mange mørke personer som er drept spiller liten rolle for denne gutten her. Han bryr seg nok lite om statistikk, og det burde vi og.

Helt enig med trådstarter!

7100662[/snapback]

quote... Helt enig i alt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...