834HF42F242 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg lurer på hva som er grunnen til at de velger å ikke ta med den ene nettleseren som slår Safari i hastighet.... Driver Apple med manipulerende markedsføring? Når de markedsfører nettleseren med en vri som kan få intetanende til å tro at Safari er raskest på markedet, er det ikke da nærliggende og tro at Mac bløffer om mye annet også? Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Det er vel Apple sitt legendariske Reality Distortion Field som har hatt en liten innvirkning her Men det er jo ikke *direkte* løgn å utelate et produkt fra en slik sammenligning. Det henger vel kanskje også litt sammen med Opera sin markedsandel? Vi i Norge liker gjerne å tro at Opera er større på verdensbasis enn de egentlig er. Endret 18. oktober 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Setter ikke Apple tilhengerne av Mac i et dårlig lys når de holder på slik? Under OS X, Opera 8.0 was the fastest in four of seven benchmarks: rendering a table, script speed, displaying multiple images, and "history" (using the Back button to scroll through the last 25 pages displayed). Camino 0.8 was the quickest to launch (2.95 sec.), and iCab 2.9.8 was faster on a relaunch (2.61 sec.). And Safari 2.0 smoked the competition on the CSS rendering test at 0.35 seconds. (Second place went to Safari 1.2 at 1.33 seconds - quite a difference.) The slowest launching browser (looking only at latest releases) was Firefox 1.0 at 11.07 sec., followed by Mozilla 1.8 at 10.26. When relaunching, Mozilla 1.8 was the slowest at 6.55 sec. Det er forresten alltid det jeg har sagt, Firefox er sørpetreig både å launche og å laste sider med. Endret 18. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Du kan jo også vurdere å dra fram en ny "test" neste gang. Fx 1.0 begynner å bli 2 år gammel og Opera 8 er vel ikke helt ny den heller. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Jeg har brukt Opera siden 1856, men byttet nettopp til FireFox 1.5. Både på PC og Mac synes jeg Opera henger seg og må tvangs-avsluttes. Firefox har til nå gått veldig problemfritt. Jeg vet ikke hvilken av de to browserene som faktisk er raskest, men jeg har ikke merket noe forskjell. Faktisk vil jeg si at Safari er litt tregere enn disse to i å laste sider. Edit: Men Safari er suverent raskest i å starte opp! Endret 21. oktober 2006 av Meldarion Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Driver Apple med manipulerende markedsføring?Når de markedsfører nettleseren med en vri som kan få intetanende til å tro at Safari er raskest på markedet, er det ikke da nærliggende og tro at Mac bløffer om mye annet også? Før jeg svarer, anbefaler jeg deg å lese følgende artikkel: Marketing vs. Sales: What's the difference? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Du kan jo også vurdere å dra fram en ny "test" neste gang. Fx 1.0 begynner å bli 2 år gammel og Opera 8 er vel ikke helt ny den heller. 7094247[/snapback] Apple kan vel heller vurdere det? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvor er testen fra? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2006 Apple kan heller legge frem en ny test med alle nettlesere, også de som eventuelt måtte være raskere. Det var poenget Her har du forresten en nyere test: Opera 9.01 vinner på 4/7 kriterier. Safari 2.0 vinner på 1. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Er du klar over hvor mange nettlesere som finnes? Det blir helt meningsløst å sammenligne med alle nettlesere som kjører på mac, man tar de tre/fire største. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Dessuten er det langt flere som bruker IE enn Firefox og Opera. Syns ikke det er rart at Apple sammenligner med den som er mest brukt. Er da ikke noe galt i det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå