Cuneax Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har dessverre tatt Informasjonsteknologi, Grunnkurs som perspektivemne på NTNU. Jeg begriper ikke JSP og programmering, så jeg trenger litt hjelp her: Oppgave: Du skal nå lage en metode som regner ut arealet av et rektangel. Metoden skal ta inn to double verdier, bredde og hoyde, og skal returnere en double verdi. Denne elendigheten har jeg klart å skrape sammen: <%! double bredde(double side) double hoyde(double side){ double areal = bredde * bredde; return areal; } /%> Det funker jo ikke i det hele tatt. Kan noen hjelpe meg? (og helst forklare hva i helvete som foregår) På forhånd takk! Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Metoder i JSP er bygget opp på følgenden måte: return-datatype funksjonsnavn(inndata) { gjør noe her return return-datatype } Metoden du har skrevet stemmer nesten. Inndataene skal listes opp med , som skilletegn. Vi får da <%! double arealRektangel(double lengde, double bredde) { double areal = lengde * bredde; return areal; %> Hvis vi ser på oppbygningen av denne ser vi at metoden skal returnere en double fordi vi har double arealRektangel. Vi ser at den tar 2 parametre; lengde og bredde. Begge disse er double. Inne i metoden regner vi ut arealet og lagrer det i variabelen areal som også har datatype double. Deretter returnerer vi denne. Metoden vil da returnere en double som var det vi ønsket. Håper dette forklarer litt Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Akk. JSP er totalt uforståelig. Så uforståelig at jeg droppa ut av det jævla faget. Men takk for at du hjalp, i alle fall! Lenke til kommentar
sim Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Bare hyggelig. Programmering er ikke for alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå