G Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Roxio GoBack 3.1 fulgte med i en Symantec SystemWorks Professional pakke som jeg installert for lenge siden. Under installasjonen ga jeg GoBack programmet full utfoldelse med maksimal harddiskplass som er mulig å sette for gjenopprettelseslogging. Har testet Revert funksjonen tidligere og det har fungert upåklagelig. Men i dag, mange mange måneder uten å ha hatt bruk programmet sine funksjoner så oppdager jeg til min forferdelse at hendelses-loggen er helt tom. Det er umulig å reversere noen timer eller noen få dager. Hvordan i all verden kan dette ha skjedd? Jeg trodde et slikt program skulle være "nesten skuddsikkert", ihvertfall med hensyn på hva som kan skje i en Windows installasjon. Jeg trodde disse dataene lå i egne partisjoner som kun GoBack kunne lese og skrive til. Og jeg trodde også at programmet var sikret mot at noe kunne deaktivere det sånn uten brukerens samtykke. Ellers er det bare å si at alt ser ut til å være i orden med GoBack, fordi programmet sine innstillinger sier at det er aktivert. Men loggen forblir like tom den. Merkelige greier! Dette programmet kjører på en Windows XP Professional installasjon med de nyeste Service Packs og plasterlapper. Ellers sjekket jeg Symantec sin LiveUpdate tjeneste for oppdateringer. Og det fantes ingen oppdateringer utover de jeg allerede måtte ha installert for Goback 3.1 versjonen min. Lenke til kommentar
G Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 En liten oppfølging på problemet jeg opplevde med GoBack. Nå har jeg i dag sjekket loggen i GoBack sin Revert funksjon. Den har nå registrert 16 timers logging. Merkelig at det plutselig skal starte å fungere igjen sånn nesten uten videre. Det jeg lurer på er om GoBack mangler det å kunne reservere seg disklagringsplassen det trenger. Eller om måten det samarbeider med Windows XP sin Pagefile/Swapfil (vekslefil) kan være årsaken bak denne opplevelsen. Jeg må nevne at harddisken hadde 67 MB ledig plass igjen, og så gjorde jeg en Windows update som gikk i stå på den tiende plasterlappen på grunn av manglende lagringskapasitet. Kan dette ha sammenheng med denne GoBack opplevelsen? Så slettet jeg 1 Gigabyte, og det er hele forandringen som kan ha ledet til at ting startet å registrere seg i loggen igjen. Er dette versjon 3.1 spesifikt med GoBack. Eller kan det hende at versjon 4.0 som er nyeste variant også ville ha oppført seg slik. I versjon 4.0 som jeg har på en annen PC så vet jeg at maks allokert plass kan være 8 Gigabyte. Men så har jo versjon 4.0 en del heftigere funksjonalitet som kanskje trenger ekstra plass å boltre seg på. Uansett så synes jeg ihvertfall at versjon 3.1 har mangler når en kan oppleve at den ikke tar vare på "sin egen helse" bedre enn dette her. Er det noen som har innspill, så kom med det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå