lucky666 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Har kjøpt meg en Samsung 225BW widescreen 22",som er min første lcd. Når jeg kobler til dvi kablen,som fulgte med,får jeg bare beskjed om at skjermen ikke har kontakt.Med den vanlige vga kablen som fulgte med skjermen får jeg fint bilde og alt fungerer.Har et Club3D 7900GTX skjermkort. Noen med godt tips til en LCD noob? Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Tror du må bytte kilde på skjermen. Det er vel en knapp som velger om du skal ha bilde fra vga eller dvi på selve skjermen. Si ifra hvis dette ikke hjelper. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Eneste jeg finner er et valg mellom auto eller manuell kilde. Skal begge kablene være plugget i? Hvis jeg fjerner vga kablen,blir bildet svart. Jeg kan ikke finne noe valg mellom dvi eller vga i skjerm menyen. Endret 18. oktober 2006 av lucky666 Lenke til kommentar
Boye Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Kun en kabel av gangen. Har du forsøkt å skru av maskinen, koble ut VGA fra skjermkort og LCD, og bruke DVI på første DVI utgang? ATi er ganske greie der, de bryr seg ikke så mye om du kobler til og fra mens Windows kjører. Men 7800GT nVidia kortet mitt finner rett og slett ikke skjermen min før jeg rebooter. Lenke til kommentar
Hotlink Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Kan det være at du kjører høyere oppløsning enn det din DVI skjerm støtter ? Kjør opp maskinen med VGA kabelen og kjør ned oppløsning og/eller frekvens. Kjør deretter skjermen opp på DVI og se om det fungerer. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Kjører anbefalt oppløsning på 1680x1050. Har også prøvd begge DVI portene skiftet over og rebootet,med svart skjerm som resultat. Lenke til kommentar
Hotlink Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Prøv likevel å kjør en oppløsning på f.eks. 1360 x 768 (husker ikke eksakt oppløsningen). Om det virker er det ikke noe galt med selve DVI interfacen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå