Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er lovdata.no oppdatert, og har gjeldende lover?

Lurifaksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøretøyforskriften er oppdatert, den eneste planlagte endringen ser ut til å komme i 2008. I følge forskriften står det "Ved enkeltgodkjenning kan det kreves fremlagt bevitnelse/dokumentasjon for tilfredsstillelse av angitt standard."

Jeg skjønner ikke hva du er uenig i her. Du sier ikke hva de ønsker, bortsett fra "beregninger eller tester", og det virker ikke urimelig i forhold til at de kan kreve "bevitnelse/dokumentasjon for tilfredsstillelse av angitt standard". Har du allerede dokumentert noe på en måte de ikke godtok?

Jeg har for øvrig ingen juridisk utdannelse, så alt er synsing fra min side.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva du er uenig i her. Du sier ikke hva de ønsker, bortsett fra "beregninger eller tester", og det virker ikke urimelig i forhold til at de kan kreve "bevitnelse/dokumentasjon for tilfredsstillelse av angitt standard". Har du allerede dokumentert noe på en måte de ikke godtok?

7094556[/snapback]

Jeg har levert "bevitnelse/dokumentasjon for tilfredstillelse av angitt standard". De avviser den (uten å undersøke den), og krever at jeg leverer underlagsdokumentasjon, slik det står beskrevet at de kan gjøre ved typegodkjenning. De har imidlertid kommet med FORSLAG til endring av loven slik at det gjelder ved enkeltgodkjenning også, men lovdata.no er i alle fall ikke oppdatert med endringen.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...