Lurifaksen Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Kan jeg være sikker på at lovene på lovdata.no er oppdaterte, og er det som gjelder? Endret 29. oktober 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Kjøretøyforskriften er oppdatert, den eneste planlagte endringen ser ut til å komme i 2008. I følge forskriften står det "Ved enkeltgodkjenning kan det kreves fremlagt bevitnelse/dokumentasjon for tilfredsstillelse av angitt standard." Jeg skjønner ikke hva du er uenig i her. Du sier ikke hva de ønsker, bortsett fra "beregninger eller tester", og det virker ikke urimelig i forhold til at de kan kreve "bevitnelse/dokumentasjon for tilfredsstillelse av angitt standard". Har du allerede dokumentert noe på en måte de ikke godtok? Jeg har for øvrig ingen juridisk utdannelse, så alt er synsing fra min side. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Jeg skjønner ikke hva du er uenig i her. Du sier ikke hva de ønsker, bortsett fra "beregninger eller tester", og det virker ikke urimelig i forhold til at de kan kreve "bevitnelse/dokumentasjon for tilfredsstillelse av angitt standard". Har du allerede dokumentert noe på en måte de ikke godtok? 7094556[/snapback] Jeg har levert "bevitnelse/dokumentasjon for tilfredstillelse av angitt standard". De avviser den (uten å undersøke den), og krever at jeg leverer underlagsdokumentasjon, slik det står beskrevet at de kan gjøre ved typegodkjenning. De har imidlertid kommet med FORSLAG til endring av loven slik at det gjelder ved enkeltgodkjenning også, men lovdata.no er i alle fall ikke oppdatert med endringen. Endret 29. oktober 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå