CCola Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Heisann, Har en Xbox360 som jeg gjeerne vil ha internett tilgang på... Meen, jeg bor på hybel og har kun tråløs tilgang her, og det har jeg ikke til Xbox'en.. Det jeg lurte på var følgende.. Jeg har som sagt tråløs til PC'en, og har samtidig ett vanlig nettverkskort i den. Kan jeg ta en kabel mellom PC'en og samtidig få internett-tilgang på X-boxen? Og hvordan gjør jeg det? Isåfall hvis dette går: - Hvordan blir det med passord som jeg må ha til nettverket? Trenger jeg å taste dette inn på Xbox aswell? - IP'er? Hvor finner jeg ip'en jeg skal "sette inn" på xbox'n? - Og som sagt hvordan gjør jeg dette på PC'en osv? Helst litt grundig, med nettverksdeling osv, Ip'er, porter osv osv Håper INDERLIG på svar Lenke til kommentar
CCola Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Vææær så snill å hjeelp noeeeen Lenke til kommentar
Brutalix Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Tja det kommer vel litt ann på, har du windows på maskinen, så kan du glemme det, det funker ikke å dele trådløse nettverkstilgang i winxp(ihvertfall så langt jeg vet), går bare andre veien. Har du linux på maskinen kan du sette det opp, men det er ganske vanskelig, men kan gjøres, søk på deling av trådløse nettverk, i linux. Det letteste er kanskje å bare kjøpe et trådløst adapter du kan koble på. F.eks DGL-3420, fra Dlink. Brut. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 - Gå til Nettverktilkoblinger - Aktiver både trådløs og lokal tilkobling - Merk av begge to ,høyreklikk og velg "opprett bro mellom tilkoblinger". Lenke til kommentar
CCola Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 - Gå til Nettverktilkoblinger- Aktiver både trådløs og lokal tilkobling - Merk av begge to ,høyreklikk og velg "opprett bro mellom tilkoblinger". 7096752[/snapback] Dette gjorde at jeg ikke fikk internett på noen av delene :S Hjeeeeelp meg Lenke til kommentar
CCola Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) - Bro gjorde at jeg ikke fikk internett-tilkobling på noen :S - Med deling av internett-ting ble det slik at det ble IP-addresse konflikt - Ellers hvis jeg bare setter kabelen inn og aktiverer nettverkskortet, kommer det at det har begrenset eller ingen tilgang.. Hmpt mystisk.. Får ikke opp ikke gateway opp på nettverkskorte som jeg skal ha til Xbox'n.. Endret 18. oktober 2006 av Ilsaldur Lenke til kommentar
Brutalix Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hm, hva slags nettverks kabel har du?, er ikke sikker på om xbox en klarer å autosense om du har en vanlig eller krysset tp kabel. Og skal du bruke den direkte opp mot pcen trenger du en krysset kabel. Angående det med brokobling. http://www.microsoft.com/windowsxp/using/n..._02april22.mspx her har du nederst en grei guide for deg. Mvh Brut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå