Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC restarter i spill. (blåskjerm)

Anbefalte innlegg

Hei har akkurat skaffet meg ny PC, og alt var bare fryd. Inntil jeg begynte å spille, jeg får random reboots når jeg spiller (WOW og OBLIVION). Det kan gå alt fra 5sec til 3 timer før dette skjer, men de fleste reboots får jeg et sted mellom 15 til 30 min etter jeg har startet spillet opp. Jeg har nå skrudd av det alternativet at PCen skal skru seg av automatisk ved feil og har fått følgende blåskjermer.

STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x8054B1CF, 0xBAD37A7C,0xBAD37778)

STOP: 0x0000008E (0xC000001D, 0x8054A2E0, 0xA3B368BC, 0x00000000)

Jeg har fått opp en feilmelding etter reboots et par ganger, Det som står der er vel kort fortalt at det er noe galdt i en driver og at det var derfor Windows restarta.

Det jeg har prøvd til nå for å prøve å løse problemet er:

Opdatert alle drivere og kjørt alle Windows updates. Bytte plass på RAM og kjørt med bare en RAM brikke i om gangen. Jeg har også reinstalert Windows og oppdatert alt igjen. Ingen ting av dette har hjulpet.

Jeg har også kjørt RAM test på PCen og stress testet CPUen. og jeg får ingen feil. Tempraturen er det heller ikke noe i veien med, i skrivende stund er CPU tmp på skarve 31 grader og sys på 35.

Så det jeg sitter å lurer på nå, er om det muligens kan være driverene til skjermkortet som bugger. Etter som jeg har hørt er det bare en litt modifisert driver som gjør at det er mulig å få lagt in drivere til skjermkortet. Er ikke offisielt kommet ut noen drivere til det enda. Bare de modifiserte som er på CDen som fulgte med. Er det noen som hvet når ATI kommer ut med drivere som støtter X1950XTX ?

Kan jo også nevne at pcen fungerer knirkefritt i Windows.

Jeg har nå gått tom for ider på hva som kan være galdt med dritten, og håper det er noen glupe hoder her inne som kansje har noen ider jeg ikke har prøvd enda.

Maskinen er som følgende:

Beskrivelse

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte

PowerColor Radeon X1950XTX 512MB GDDR4,PCI-Express, ViVo, Dual-DVI-I

Creative SB X-Fi XtremeMusic

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 Kit w/two matched BallistiX 128Megx64

Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

Microsoft Windows XP Professional SP2 Norsk OEM

MSI K9A Platinum, ATI RD580+SB600, DDR2, Socket-AM2, Crossfire XP3200, 2xPCI-Ex16

Samsung 19" LCD Syncmaster 940BF TCO-99 700:1, DVI-D, 2ms, 1280x1024

Thermaltake Kandalf Sølv, Aluminium Super tower

Hitachi Deskstar T7K500 320GB SATA2 16MB 7200RPM

NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sølv Floppydisk intern

Logitech G15 Gaming Keyboard, LCD, USB, Svensk Layout

På forhånd takk for hjelp. Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...