SuperJan Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Har NGT, og har lest åpning av port guiden på ngtforum.net, meeen.. Jeg sliter litt med det port opplegget.. Oppsettet er sånn: Veggkontakt - NGT Modem (3351) - WLAN router - Kablet til meg (trådløst til andre) Jeg vil åpne porter. Jeg gjør som guiden sier, men stusser på om jeg skal sette Server Private IP til gateway'en (192.168.1.1, som er router'n) eller om jeg skal ta den rett til ip'en på pc'en? F.eks 192.168.1.100 Jeg har prøvd begge deler.. Og forwarda i router'n til pc ip'en, men får det ikke til fungere rett å slett.. Noen som har no forslag? Vært supert! Mvh, Janse.. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har brukt denne guiden på min 3351: http://www.ntavados.net/guide/ngt Da slipper jeg å tenke mer på 3351'n og alt av porter etc. åpnes og stenges på routeren som er bak 3351'n. Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Oi.. Det hørtes da utrolig lettvindt ut? For da er det bare å styre alt med porter og sånn i router'n? Den trådløse? Og guiden funker? Lett å få til? Så ett lite lys i tunnelen nå hehe Janse.. Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Nå holdt jeg på å virkelig skikkelig fucke opp nettet Fulgte guiden, og gjorde alt. Så skjønte jeg ikke helt hva som skulle gjøres i router'n. Hehe Prøvde å telnet 10.0.0.1, ingen kontakt.. Prøvde å resette 3351. Ingen nett.. Fikk panikk.. Fant fram aktiveringsarket fra NGT, og takk gud.. Det gikk! Er det noe info fra modemet jeg må skrive ned, og bruke i router'n? Blei livredd jeg nå Håper noen kan hjelpe Har en Linksys WRT54G. Håper på svar! Og god natt for denne gang Mvh, Janse.. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg har lagt inn routerens MAC-adresse for WAN-porten inn i 3351'n, der det står 00-00-00-00-00-00 i oppsettet for NextGenTel-Netopia som 'bridge'. Routerens MAC-adresse for WAN-porten finner du under Status -> Router på Linksys'n. Videre så skal routeren settes til å motta IP via DHCP. Dette gjør du under Setup -> Basic Setup -> Internet Connection Type på Linksys'n. Hvis alt funker så skal routeren få din eksterne IP-adresse fra NGT som sin egen adresse. Dette ser du under Status -> Router på Linksys'n. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Netopia 3351 http://www.ngtforum.net/viewforum.php?f=3&...ab3576b252244c0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå