Helux Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 For en stund siden kjøpte jeg en extern harddisk på 300gb som kobles til pc'n via usb kabel. Den må ha falt ned eller noe fordi at den sluttet å virke. Jeg fant ut at det var kabelen og det lille chipsettet som lå inni i kassen, som overgang fra usb til harddisk kabelen som var gåen. Jeg tok ut disken, satte den inn i pc'n og vips så finner jeg ingen filer og den sier at den må formateres... :S Jeg har 200gb med spill, filmer og software jeg ikke vil miste, tror det kommer av at det er et annet filsystem eller noe. Trenger hjelp til å få fikset dette på noe måte, har prøvd mange restore programmer men tar tid å restore 200gb fil for fil. Noen som vet om en annen måte? Desperat... Lenke til kommentar
falbrigt Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 For det første: hvilket merke er kabinettet? Vet at flere eksterne harddisker får et eget filsystem som gjør det vanskelig å hente inn dataene på vanlig måte ved å koble hhd'en til en PC. Når du kobler disken til PC'en, vises det da at det er brukt diskplass? Lenke til kommentar
Helux Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Klarte å fikse det med et program som heter testdisk, den gjenoppbygde filsystemet uten å slette filene... Men takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå