Gå til innhold

Nye Apple laptoper!


NickFalk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AAhhhhh, dette var ikke dumt nei.

 

Nå som iBooken har kommet under den magiske 10 000 grensa må vel flere pc-fanatikere få øynene opp. Er forelsket i min nye iMac, klarer faktisk ikke å forstå hvorfor jeg har orket å styre med og arbeide med pc i alle disse årene. Men jeg har da noen maskiner stående i tilfelle det skulle dukke opp noe spesielt som bare funker på den kjipe plattformen...:smile:

 

Bare spare litt til nå å kjøpe meg en iBook som automatisk kan synkronisere seg med imacen når jeg kommer hjem, og som kan koble seg til bluetooth telefonen min...

 

bare kjøpe meg en FireWire disk som jeg kan ha filmer o.l. på :smile:

 

 

Sindre

(Ingeniørstudent som har sett lyset...)

Lenke til kommentar

Må bare kommentere noe. Her er et sitat fra Apple.no om deres 14,1" skjerm på iBook:

 

"Det er utrolig at man har fått plass til en så bred skjerm på en bærbar maskin som kun er 32,3 cm bred, 25,9 cm dyp og 3,4 cm tykk."

 

Min Compaq N800c har 15" skjerm, og er likevel mindre enn dette.. Så _utrolig_ er kanskje ikke ordet jeg ville brukt..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 16:00, skrev klilleng:

Må bare kommentere noe. Her er et sitat fra Apple.no om deres 14,1" skjerm på iBook:


"Det er utrolig at man har fått plass til en så bred skjerm på en bærbar maskin som kun er 32,3 cm bred, 25,9 cm dyp og 3,4 cm tykk."


Min Compaq N800c har 15" skjerm, og er likevel mindre enn dette.. Så _utrolig_ er kanskje ikke ordet jeg ville brukt..



Så kosta vel Compaqen din ganske mye. Apple er bra på å skryte av sine egne produkter ja.

Men uansett så får du vel ikke noe bedre designa laptop enn PowerBooken:

Height: 2.6 cm

Width: 34.1 cm

Depth: 24.1 cm

Weight: 2.45 kg with battery and optical drive installed

 

hmm, den er jo mindre enn din, men den har i tillegg 15.2" skjerm og slot in DVD-brenner.

Jeg har enda ikke sett en dvd-brenner med slotin til stationäre PCr, mens Apple allerede har det til bärbare.

 

Bare litt kipt at den koster aaaalllltttt for mye!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 17:43, skrev klilleng:

Ang størrelsen osv, joda, Compaqen kosta en del mer ja. :smile:. Skulle gjerne prøvd en Mac med OS X en gang, men det får bli en annen gang. Men skjønner ikke at noen vil kjøpe bærbar med 12" skjerm, det må da bli alt for lite? Ihvertfall knotete hvis resten av maskinen er like stor som den med 14" ?


Den med 12" er mye mindre. Den minste laptoppen jeg har sett noen gang hvertfall.

Störrelsen på 12" er 12.1-inch display

 

Height: (3.4 cm)

 

Width: (28.5 cm)

 

Depth: (23.0 cm)

 

Weight: (2.2 kg)

 

Det er ikke noe problem å se hva som står på skjermen :smile:

 

Noe som er tragisk er at den dårligste fortsatt leveres med 16 MB skjermkort når Apple anbefaler 32 MB for å ta fullt utbytte av Quartz Extreme. Og at noen av maskinene leveres med 128 RAM enda er tragisk

Lenke til kommentar

Sjekk ut PowerBook.

Har falt helt sinnsykt mye i pris.

Den dyreste koster nå under 30000 kr.

Den "gamle" som hadde dårligere spes. kostet ikke langt under 50000 kr.

 

Apple har skjønt at hvis de skal ta opp kampen mot PC må prisene ned som de har gjort nå!!

 

Jeg vurderer faktisk å kjøpe meg en PowerBook!!

Er det noen som vet om det går an å bruke Windows XP på Macen..??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 18:15, skrev MCDr:

Noe som er tragisk er at den dårligste fortsatt leveres med 16 MB skjermkort når
Apple anbefaler 32 MB
for å ta fullt utbytte av Quartz Extreme.


:???: Hæ?

Fra Apples hjemmeside:

Requirements:

Quartz Extreme functionality is supported by the following video GPUs: NVIDIA GeForce2 MX, GeForce3, GeForce4 MX, or GeForce4 Ti or any AGP-based ATI RADEON GPU. A minimum of 16MB VRAM is required.

Quote:


Og at noen av maskinene leveres med 128 RAM enda er tragisk


Helt enig! Apple burde ikke selge OSX maskiner med mindre en 256MB!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-08 11:43, skrev NickFalk:

Quote:


Den 2002-11-06 18:15, skrev MCDr:

Noe som er tragisk er at den dårligste fortsatt leveres med 16 MB skjermkort når
Apple anbefaler 32 MB
for å ta fullt utbytte av Quartz Extreme.


:???: Hæ?

Fra Apples hjemmeside:

Requirements:

Quartz Extreme functionality is supported by the following video GPUs: NVIDIA GeForce2 MX, GeForce3, GeForce4 MX, or GeForce4 Ti or any AGP-based ATI RADEON GPU.
A minimum of 16MB VRAM is required

Quartz Extreme funker med 16 MB skjermkort også ja, men du får ikke fullt utbytte som jeg så klart skrev! Hvis du leser pfd dokumentet på Quartz Extreme så står det der :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...