Robocoop Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Om du bor i en hybel hos en privatperson og deler trådløst nett. Hva med å logge på ruter? Nettverket er kryptert med WEP, ser jeg. Endret 17. oktober 2006 av Robocoop Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Om du bor i en hybel hos en privatperson og deler trådløst nett. Hva med å logge på ruter? Nettverket er kryptert med WEP, ser jeg. 7093330[/snapback] Jeg vet ikke om jeg forstod spørsmålet. Men jeg prøver meg på et svar Hvis du mener om noen kan sniffe på din nettrafikk, så er svaret ja. Alle som har nøkkel og dermed tilgang til det trådløse nettverket kan fange opp hverandres trafikk da nettverket i praksis er delt mellom alle noder. Uansett type kryptering. I tillegg er det ikke så alt for vanskelig for noen utenforstående å gjøre det samme, da WEP er en dårlig form for kryptering. Det er altså uansett lurt å være forsiktig på et trådløst nett, og bruke kryptering der det lar seg gjøre. Selv blant folk man stoler på. Hvis det ikke var det du mente, er det fint hvis du kommer med en presisering av hva du spør om Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 For å presisere litt: Kan noen andre brukere av nettverket se hvilke nettsider jeg er innom? Og kan jeg gjøre noe for å skjule dette? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Dem kan logge inn på routeren og hente det derfra hvis loggføring er på. Med andre ord kan det overvåkes av alle som har brukernavn og passordet til routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå