jonrokko Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 skal kjøpe bærbarmaskin, vil gjerne ha ei maskin med min.256Mb skjermkort, men ingen annonser med samme skjermkort har samme spesifikasjoner hva er forskjellen på dedikert, integrert, deltminne og hypermemory i laptopverden? er ikke dedikert minne en deling av RAM fra skjermkort og arbeidsminne(RAM) et eks:1. radeon x1600 128/512mb 2. radeon x1600 256/512mb -kan et og sammme kort ha flere spesifikasjoner? Jeg er mildt sagt forvirra, håper på litt hjelp her ja Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hei! På slike skjermkort har ikke minnet så veldig mye å si. Dedikert da har skjermkortet eget minne. Delt minne og hypermemory/turbocache er delt minne av systemminnet. Dette gir stor belastning, og dårlig ytelse. Radeon X1600 128MB/512MB betyr 128MB dedikert og 512MB hypermemory(valgfri). Grafikkbrikken selges med ulike typer minne. Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
peiper Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 skal kjøpe bærbarmaskin, vil gjerne ha ei maskin med min.256Mb skjermkort, men ingen annonser med samme skjermkort har samme spesifikasjoner hva er forskjellen på dedikert, integrert, deltminne og hypermemory i laptopverden? er ikke dedikert minne en deling av RAM fra skjermkort og arbeidsminne(RAM) et eks:1. radeon x1600 128/512mb 2. radeon x1600 256/512mb -kan et og sammme kort ha flere spesifikasjoner? Jeg er mildt sagt forvirra, håper på litt hjelp her ja 7093247[/snapback] Dedikert minne betyr at skjermkortet har eget minne, og vil ikke bruke det trege systemminnet til grafikk. Hypermemory skjermkort kan ha litt eget minne, samtidig som den bruker av systemminnet. Hva slags skjermkort du trenger, avhenger av hva du skal bruke pc'n til. Si noe om det, så kan vi gi deg et tips. Du kan forøvrig se på denne linken, så blir du kanskje litt klokere. http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39568 Lenke til kommentar
jonrokko Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) ja takk! tips ønskes takk for veiledninga maskina skal brukes til gaming(counter strike source). min stasjonære maskin(RIP) hadde et x800xl 256mb minne, p4, 3,2ghz cpu det lagget endel under spilling men det gikk å spille med endret config fil.. Endret 17. oktober 2006 av jonrokko Lenke til kommentar
peiper Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 ja takk! tips ønskes takk for veiledninga maskina skal brukes til gaming(counter strike source). min stasjonære maskin(RIP) hadde et x800xl 256mb minne, p4, 3,2ghz cpu det lagget endel under spilling men det gikk å spille med endret config fil.. 7093630[/snapback] CS:S lagger med et X800XL? Da mistenker jeg at det var minnet som var litt knapt. Ikke skjermkortet. Folk kjører jo CS:S med vesentlig dårligere skjermkort enn det. En 9800pro klarer den på maks i høy oppløsning. Men hvis den skal brukes til spilling, burde du klare deg med en bærbar som har Go7600 grafikkort. Går å få dem til en grei pris, under 10 000,- Skal du noe opp over det, blir det X1800 og GF7800GTX eller mer, og de koster en god del penger i en bærbar. Ca 15.000,- og oppover kanskje. Lenke til kommentar
salms Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ok, om dere er samstemte og skråsikre så skal jeg ikke krangle, jeg.. Men jeg har blitt fortalt (fra i gammeltia, da vi brukte hammer for å slå spiker feks) at dedikert minne, da dedikerer/tildeler du minne fra systemminnet. Men som sagt, om dere er samstemte så bøyer jeg meg i støvet Forresten, her er min laptop Den har x1800 og funker ganske ok til cs:s. Men det er noe med det spillet som stjeler kapasitet, jeg har samme pc'n som jonrokko, bare at jeg har x800xt pro, og det choker og lagger her også. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 En 9800pro klarer den på maks i høy oppløsning. høy oppløsning, kansje.. maks aa og detaljer.. aldrig verden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå