Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Problemer med D-link range extender

Anbefalte innlegg

Hei

Leier en leilighet i et gammelt hus med vanvittig tykke vegger, og det trådløse signalet jeg deler med huseier er kun tilgjengelig i to rom i leiligheten. Tenkte derfor å sette opp en form for forsterker som kunne "booste" signalet litt. Valget falt på en D-link range extender (DWL-G710). Problemet er bare at jeg ikke får kontakt med den, slik at jeg får konfigurert tilgangen.

I bruksanvisningen, så står det at man skal kople til denne forsterkeren til en switch via nettverkskabel. Er dette virkelig nødvendig? Ut over det så står det ingen ting om at man må ha en switch. Jeg har prøvd å kople den direkte til både min bærbare PC, samt routeren den skal forsterke signalet til. Når jeg prøver å hente opp siden for konfigurasjon, så står bare nettleseren og jobber en stund, før jeg får beskjed om at det er et problem med lasting av siden. Det står også i bruksanvisningen at den skal være kompatibel med de fleste routere. Routeren er forøvrig en SMC, dog er modellen ukjent.

Noen som vet hva jeg kan gjøre feil?

Har forøvrig ett spørsmål til. Antennene på den trådløse routeren kan skrues av. Betyr det da at jeg kan erstatte en av disse med en hvilken som helst større antenne? Og vil bytte til større antenne ha noen effekt, selv om sendestyrken ikke økes?

Håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette, da jeg er lei av å sitte på kjøkkenet å surfe :(

På forhånd takk!

Endret av ttorneby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...