mascot Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 For de som er interesserte i WLAN/Norway Wireless og oppbygning av et alternativt bredbåndsnett kan det kanskje være interresant å bli med på et møte om dette i Drammen? Sjekk http://norwaywireless.net/wiki/WlanM_f8te Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Apropos dette greiene, er det noen i nærheten av Olav Ryes plass som har trådløst nettverk som jeg kan henge meg på? PM eller mail svar Hadde vært konge :wink: Drammen er litt langt vekke.... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 JoKr, det er faktisk en oversikt på sia om du hadde giddet å lete litt.... Begynner å bli en del noder der nå! Url'n er http://norwaywireless.net om du ikke fikk den med deg første gang :smile: Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Joda, har vert hos Norwaywireless.net ; men nærmeste node er Sofienberggaten 59, og det er langt borte fra Olav Ryes plass, men hvis noen andre har et nettverk som de ikke ønsker å broadcast'e for alle, men bare kunne tenke seg å ta lille meg under sine trådløse vinger så spør jeg ydmykt: Kan jeg? Skal teste den mobile node'n, hvor enn den befinner seg? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Hva med å sett opp en node selv? Da er det større mulighet for å få med folk rundt deg, og du vil etterhvert kunne linke deg sammen med en annen node. DA begynner ting å bli spennende! Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Veit, men bor i et kollektiv for tiden, og det ser ikke ut som om jeg blir der lenge, 8mndr til. Så jeg gidder ikke binde meg til noe xDSL abn., Ellers så selvsagt at jeg hadde deltatt i norwaywireless.net, det er jo bare genialt Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Du som bor der burde vel vite at det heiter Olaf Ryes plass. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 Hele cluet er ikke bare å dele ut noen bredbåndslinje. Men å bygge opp et nettverk. Et bredbåndsnettverk ved siden av internett. Likevel; naturligvis vil det være naturlig at mange deler ut internett-linja der også. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 JoKr: Hvor ved Olav Ryes plass er det du bor? Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 KELViN: Bor ved krysset Sofienberggaten / Markveien. Rett ovenfor Posten. Kart her! Offtopic Å for å si det sånn; Olaf eller Olav er vel ikke det jeg vektlegger mest i denne greia her. /Offtopic Lenke til kommentar
mascot Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Det er jo en mulighet å hinte frempå for noden i Sofenberggata, at de burde utvide med ekstern antenne da! :smile: Eventuellt være med å sponse litt på den. Eller hva med qba.no? Få de til å sette opp en node. Siden de er internett-kafé kunne det være interessant for dem å være med på NW. God reklame!! Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Joda, tenkte jeg skulle sjekke omjeg kanskje hadde klart å sette et nytt access punkt tilkoblet dem andre på sofienberg,men det er langt mellom... Skal sende en mail til qba og...men de vil drive butikk, noe jeg forstår veldig godt da... Lenke til kommentar
mascot Skrevet 7. november 2002 Forfatter Del Skrevet 7. november 2002 Du får si at det er rimelig god reklame for dem hvis de etablerer et aksesspunkt da. Det behøver i hovedsak ikke være for å dele internetten. Den kan de jo begrense. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå