Simen1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Går det an å bruke telefonen som trådløs mus? (Jepp, jeg vet om muligheten om å bruke styrepinnen som styrepinne for PCen, men det er ikke det jeg mener. Les videre) En mus bør ligge flatt på bordet og brukes ved å bevege den rundt og klikke på høyre og venstretasten. Kommunikasjonen med PC kan skje med f.eks blåtann. Kameralyset og kameraet kan fungere som optisk mus. (Lys + sensor) Holdestilling kan være med kameraet ned mot underlaget, skjermen i håndflaten og peke og langefinger på venstre og høyretastene (# og *). Er kameraene raske nok til at dette vil fungere? Finnes det programvare som tar i bruk denne muligheten? Lenke til kommentar
simenn Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Går det an å bruke telefonen som trådløs mus? (Jepp, jeg vet om muligheten om å bruke styrepinnen som styrepinne for PCen, men det er ikke det jeg mener. Les videre) En mus bør ligge flatt på bordet og brukes ved å bevege den rundt og klikke på høyre og venstretasten. Kommunikasjonen med PC kan skje med f.eks blåtann. Kameralyset og kameraet kan fungere som optisk mus. (Lys + sensor) Holdestilling kan være med kameraet ned mot underlaget, skjermen i håndflaten og peke og langefinger på venstre og høyretastene (# og *). Er kameraene raske nok til at dette vil fungere? Finnes det programvare som tar i bruk denne muligheten? 7092745[/snapback] da måtte du vel i tilfelle holdt den litt over bordflaten? en mobil som ligger på bordet vil jo bare gi et helt svart bilde, om du ikke er heldig og får et uskarpt bilde. ville det ikke være mye mer effektivt å bruke den mot veggen, slik at den får et bilde med litt fler detaljer å orientere seg ut fra? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det er teoretisk mulig med en smarttelefon, men simenn har rett. Du må i så fall holde den over bordflaten og det ville nok ikke gå så fort. Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Finnes ikke programvare som gjør nøyaktig dette, men finnes spill som benytter seg av det. På SX1 bruker den kameraet i spillet Mosquito, hvor du styrer rundt i rommet. Dagens mobiler med langt bedre kamera, spesielt på video, bør derfor duge.. Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Går det an å bruke telefonen som trådløs mus? 7092745[/snapback] Ja det ville jeg påstå... Se her. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Tøft! Det ser ut til å virke ganske bra også. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hmm, som nevnt så tror jeg det ville blitt problem med at kameraet ligger helt nedpå underlaget, og derfor ikke får inn nok lys/ikke lys i det hele tatt. Jeg ble ikke mektig imponert over den videoen det ble linket til, forresten... Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Ja imponerende at han har klart å lage en datamus ut av 6230i . Men hovedproblemet her er at han må holde telefonen et par centimeter over bordet slik at kameraet får lys. Kan bli litt slitsomt i lengden. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Hmm, som nevnt så tror jeg det ville blitt problem med at kameraet ligger helt nedpå underlaget, og derfor ikke får inn nok lys/ikke lys i det hele tatt.7094807[/snapback] Kameralys Men det kan sikkert bli et problem med fokus. Mobilkameraer har vel en nærgrense på 1cm eller noe sånt. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Mobilkameraer har vel egentlig fokusgrense på en meter, tenker jeg, på en centimeter blir fokusen meeeget dårlig. Dessuten; om du legger mobilen helt flatt på bordet, og kameralyset er noen millimeter unna linsen vil fortsatt ikke lyset slippe til Jeg tror det prosjektet som ble linket til er en fake Lenke til kommentar
mkon Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Er ikke rask nok oppdateringsfrekvens på et mobil kamera vel?.....eller er det? Endret 20. oktober 2006 av darkz Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 http://www.amobil.no/artikkel/mobiltelefon...kia-musen/28557 Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 må eventuelt dra rundt på en musematte av gjennomsiktig glass og underbelysning av noe slag da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå