bidz Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 20:32, skrev Jc-g: Quote: Den 2002-11-07 19:44, skrev bidz: Ang. disse spillene, så kommer jo Halo, Splinter Cell, Doom 3 og Rainbow Six Raven Shield garantert på PC - så dersom du har PC, går en ikke glipp av dem uansett.. og dessuten, Doom III kommer jo seff til og bli mest konge på PC :smile: Ok de kommer på PC, men med mindre du har en maskin til 15-20000,- så er det ikke mye vits å installere dem. Det vil si ca 10 X så mye som det Xbox koster, og da slipper du alle bugsen og problemer med ulike konfigurasjoner. Jeg kan rett og slett ikke fatte at folk ikke får øynene opp for Xbox og forstår hvor mye de får for pengene. Og ang. Doom 3: John Carmack har ved 2 anledninger sagt at Xbox versjonen kommer til å kjøre like bra som en highend PC, når det kommer ut. Så jeg fatter ikke hva du baserer den påstanden din på. Dessuten er lyden en svært viktig del av Doom 3, og der får du uten tvil mest effekt på Xbox med Dolby Digital Surround. _________________ Stupid people should not reproduce. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-11-07 20:33 ]</font> 15-20000kr er vel og ta litt hardt i.. du bør ha et GF4 eller nyeste Radeon 9700 Pro, ja, men et GF4 får en fra 1500kr nå til dags.. CPU'en bør vel helst være en P4 2ghz eller over, eller en Athlon XP2000+ - en XP2000+ koster ca. 700-800kr. Dessuten tror jeg de fleste som er her på forumet uansett har en meget kapabel PC, som vil kjøre alle disse spillene helt fint. og ang. lyd så er Dolby Digital 5.1 lyd helt fullt ut mulig på PC også, dersom en har lydkort som takler det, og digital-kabel fra lydkort til forsterker som også må takle Dolby Digital lyd (det samme må gjøres på Xbox, og en må kjøpe en dyrere kabel, osv). Er vel en grunn til at mange DivX filmer kommer med AC3 lyd? hadde jo vært dumt om ikke det hadde vært mulighet til og spille av AC3 lyd direkte fra PC'en liksom.. Doom III kommer selvsagt til og rocke mest på PC, det sier jo seg selv. FPS er ALLTID best på PC, og den dagen Halo kommer på PC, så vil nok folk heller spille det på PC enn på Xbox. men men, du er jo en fanboy, så uansett hva en sier, så når en jo ikke gjennom :smile: jeg liker xbox - bare så synd at den ikke har spill som interesserer meg.. og dersom spillene interesserer meg, så er de også somregel tilgjengelig på PC, og jeg har en meget kapabel PC som takler alle de nye spillene helt fint, samt at jeg oppgraderer PC'en kontinuerlig, ikke for og spille, men for andre ting også. Sånn sett, så er PS2 bedre for nettopp _meg_. den har endel spill som jeg digger villt, som ikke er tilgjengelig på PC eller Xbox, og heller aldri vil være tilgjengelig på noen av de boxene. Uansett hvor billig en maskin er, så trenger det neppe og være den maskinen som gir mest for pengene (eller jo, hardware-messig så ja). det er SPILLENE som gir mest for pengene.. hva er vitsen og kjøpe en billigere men bedre maskin, sitte der med hardware'n, og, vel, ha null interesse for og bruke den? har for meg at de som priser Xbox og er Xbox fanboys er de samme som synes at 3DMark2001 er en av de viktigste programmene de har på PC'ene sine - og det programmet som gir mest glede, ja til og med mere glede enn spill selv. Lenke til kommentar
Our_Kid_X Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Hey! Bidz: Hvordan kan det ha seg at du "liker xbox", men ikke har èn positiv ting å si om den, kun dritt?! Tata... Lenke til kommentar
scudflip Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Kjøp begge deler! Konsollene er latterlig billige nå - spesielt xbox. Til slutt blir det jo spillene som koster uansett, og har du begge konsollene har du flere spill å velge blant. Helt ypperlig :smile: Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 21:32, skrev bidz:15-20000kr er vel og ta litt hardt i.. du bør ha et GF4 eller nyeste Radeon 9700 Pro, ja, men et GF4 får en fra 1500kr nå til dags.. CPU'en bør vel helst være en P4 2ghz eller over, eller en Athlon XP2000+ - en XP2000+ koster ca. 700-800kr. Dessuten tror jeg de fleste som er her på forumet uansett har en meget kapabel PC, som vil kjøre alle disse spillene helt fint.og ang. lyd så er Dolby Digital 5.1 lyd helt fullt ut mulig på PC også, dersom en har lydkort som takler det, og digital-kabel fra lydkort til forsterker som også må takle Dolby Digital lyd (det samme må gjøres på Xbox, og en må kjøpe en dyrere kabel, osv). Er vel en grunn til at mange DivX filmer kommer med AC3 lyd? hadde jo vært dumt om ikke det hadde vært mulighet til og spille av AC3 lyd direkte fra PC'en liksom..Doom III kommer selvsagt til og rocke mest på PC, det sier jo seg selv. FPS er ALLTID best på PC, og den dagen Halo kommer på PC, så vil nok folk heller spille det på PC enn på Xbox.men men, du er jo en fanboy, så uansett hva en sier, så når en jo ikke gjennom :smile: jeg liker xbox - bare så synd at den ikke har spill som interesserer meg.. og dersom spillene interesserer meg, så er de også somregel tilgjengelig på PC, og jeg har en meget kapabel PC som takler alle de nye spillene helt fint, samt at jeg oppgraderer PC'en kontinuerlig, ikke for og spille, men for andre ting også.Sånn sett, så er PS2 bedre for nettopp _meg_. den har endel spill som jeg digger villt, som ikke er tilgjengelig på PC eller Xbox, og heller aldri vil være tilgjengelig på noen av de boxene.Uansett hvor billig en maskin er, så trenger det neppe og være den maskinen som gir mest for pengene (eller jo, hardware-messig så ja). det er SPILLENE som gir mest for pengene.. hva er vitsen og kjøpe en billigere men bedre maskin, sitte der med hardware'n, og, vel, ha null interesse for og bruke den?har for meg at de som priser Xbox og er Xbox fanboys er de samme som synes at 3DMark2001 er en av de viktigste programmene de har på PC'ene sine - og det programmet som gir mest glede, ja til og med mere glede enn spill selv. Du sklir unna mine argumenter som en sliep ål. Du mister troverdighet på den måten. Du unngår f.eks å kommentere problematikken rundt uferdige spill til PC. Omtrent 50 % av alle spill som kommer til PC er så halvferdige at de knapt er spillbare. Selv med solid hardware, og oppdaterte drivere hakker de som et uvær. Og ikke kom her å si meg at du kan kjøre dagens spill plettfritt med et Geforce 4 kort til 1500,- Selv så sitter jeg med ti 4600, og det sliter i mange spill, som f.eks. Battlefield 1942, Mafia, GTA3, Morrowind etc, etc. Min maskin kostet ca. 18000,- for to måneder siden, og den sliter med dagens spill. Tør ikke tenke på hvordan det er med de som har eldre maskin. Jeg vil at du skal gi meg et eksempel på et PC spill som kan gi deg Dolby Digital 5.1 surround. Hørte du? Jeg vil ha et bevis på din påstand. Så langt jeg vet, så er det noen lydkort som støtter DD 5.1, men ingen spill, og da er det kun nyttig til filmavspilling. Og påstanden din om at FPS "alltid" er best på PC, ja det vitner ikke om annet enn en trangsynt geek. At det er så vanskelig for deg å koordinere styrespakene på en håndkontroll, sier vel mer om deg (uten at jeg skal starte en diskusjon her nå om hva som er best). Kall meg en fan av gode spill og rimlige løsninger som gir mest for pengene. Mine sympatier har aldri vært trofaste til et selskap, men til de beste løsningene. Og til slutt; hvilke seks spill hadde du til Xbox? _________________ Stupid people should not reproduce. [ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-11-08 01:45 ] Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Jeg solgte PS2'en min for aa kjoepe XBOX, det er noe av det dummeste jeg noe sinne har gjort i hele mitt sinndige liv.. Naa proever jeg aa faa solgt XBOX'en for aa faa raad til aa kjoepe meg en Sony Playstation 2 igjen... Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 01:51, skrev bergetun:Jeg solgte PS2'en min for aa kjoepe XBOX, det er noe av det dummeste jeg noe sinne har gjort i hele mitt sinndige liv..Naa proever jeg aa faa solgt XBOX'en for aa faa raad til aa kjoepe meg en Sony Playstation 2 igjen... Hvorfor selge den? kan du ikke bare beholde den, og kjøpe en gammel PS2. Det er bare dumt å selge Xbox nå. Hvis du selger den, kommer du bare til å angre 20 ganger mer om 6 måneder, enn det du gjør nå. Problemet er åpenbart at folk ikke ser hva som kommer.. åpne opp øynene! Lenke til kommentar
bidz Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-07 23:17, skrev Our_Kid_X:Hey!Bidz:Hvordan kan det ha seg at du "liker xbox", men ikke har èn positiv ting å si om den, kun dritt?!Tata... Jeg har hatt Xbox med totalt 8 forskjellige spill i en periode på 8mnd. Jeg sier ikke den er no dritt, det er en bra maskin - men spillene interesserer meg lite, og det er ikke maskinens feil. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 01:40, skrev Jc-g:Du sklir unna mine argumenter som en sliep ål. Du mister troverdighet på den måten. Du unngår f.eks å kommentere problematikken rundt uferdige spill til PC. Omtrent 50 % av alle spill som kommer til PC er så halvferdige at de knapt er spillbare. Selv med solid hardware, og oppdaterte drivere hakker de som et uvær. Og ikke kom her å si meg at du kan kjøre dagens spill plettfritt med et Geforce 4 kort til 1500,- Selv så sitter jeg med ti 4600, og det sliter i mange spill, som f.eks. Battlefield 1942, Mafia, GTA3, Morrowind etc, etc. Min maskin kostet ca. 18000,- for to måneder siden, og den sliter med dagens spill. Tør ikke tenke på hvordan det er med de som har eldre maskin.Jeg vil at du skal gi meg et eksempel på et PC spill som kan gi deg Dolby Digital 5.1 surround. Hørte du? Jeg vil ha et bevis på din påstand. Så langt jeg vet, så er det noen lydkort som støtter DD 5.1, men ingen spill, og da er det kun nyttig til filmavspilling. Og påstanden din om at FPS "alltid" er best på PC, ja det vitner ikke om annet enn en trangsynt geek. At det er så vanskelig for deg å koordinere styrespakene på en håndkontroll, sier vel mer om deg (uten at jeg skal starte en diskusjon her nå om hva som er best).Kall meg en fan av gode spill og rimlige løsninger som gir mest for pengene. Mine sympatier har aldri vært trofaste til et selskap, men til de beste løsningene. Og til slutt; hvilke seks spill hadde du til Xbox? sklir unna dine argumenter som en slimål? excuse me? Ang. at spill til PC er bare 50% ferdige osv, vel - det hender jo i noen tilfeller - ja. akkurat som det skjedde med NFSHP2 - det var et uferdig produkt som ble lansert på både xbox/gc og pc, kun det ferdige produket ble levert på PS2 (referanse: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1291851) Vel, det er et og annet spill til PC som har DD 5.1 lyd, faktisk - husker ikke helt hva titlene var, dessverre. Doom III til PC vil også komme med AC3/DD5.1 lyd, og det kan du lese på forskjellige preview/reviews sites som har fått henda i den leaka alpha utgaven. Lydkortet selv trenger ikke og støtte DD5.1, faktisk - bare det har støtte for digital utgang, slik at DD5.1 sporet blir direkte overført til forsterkeren som deretter decoder AC3 lydsporet. dersom du sliter med grafikken i de spillene så har du et problem - hva med og prøve de nyeste driverne, samt slå av AA og Anisotropic Filtering? Påstanden om at FPS alltid er best på PC er en påstand jeg deler med veldig veldig mange, så der tar du nok veldig mange under en hatt :smile: men du har da rett til din egen mening, og om du mener at FPS spill er bedre på spill-konsoler enn på PC, så er det helt greit for meg - faktumet er jo at og kontrollere i FPS spill er ekstremt mye raskere og bedre og mer presist på en PC, enn med en håndkontroll :smile: Jeg er også fan av gode spill og rimelige løsninger (som gir mest underholdning for pengene). de seks spillene jeg hadde til Xbox da jeg solgte den var: Project Gotham Racing, Rallisport Challenge, Halo, Jet Set Radio Future, Dead Or Alive 3, Amped og SSX Tricky. Samt at jeg også har testa Wreckless, Sega GT2002 og Oddworld: Munch's Oddissy PGR var dritt, Rallisport var ganske kult, Halo var kult, JSRF var dritt, DOA3 var dritt, Amped var greit, SSX var SSX :smile: - Sega GT2002 var greit, men ikke i GT3 klasse, Wreckless syntes jeg ikke no spesielt om, og Oddworld var ikke bra. runda Rallisport og Halo, og var dermed ganske lei av dem, og resten var spill jeg rett og slett ikke hadde no spesielt interesse for og spille. _________________ bidz @ efnet bidz.org - pgp key [ Denne Melding var redigert av: bidz på 2002-11-08 03:09 ] Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Hvorfor selge den? kan du ikke bare beholde den, og kjøpe en gammel PS2. Det er bare dumt å selge Xbox nå. Hvis du selger den, kommer du bare til å angre 20 ganger mer om 6 måneder, enn det du gjør nå. Problemet er åpenbart at folk ikke ser hva som kommer.. åpne opp øynene! Jeg er en fattig student som maa snu paa hver kr for aa faa raad til luksus som en game konsoll, saa derfor har jeg bare raad til aa ha en av delene. Jeg har ogsaa innsett at XBOX ikke er noe annet enn en vanlig pc. 90%* av spillene som kommer paa XBOX kommer ogsaa paa PC. * = 90% er tatt ut fra loese luften, men det stemmer vel saann ca. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Heller tvilsomt bergetun, og om de kommer på PC 1 år etter så kan du vel ikke ta det med i beregningen. Tviler sterkt på at flere Xbox spill kommer til PC enn PS2 spill. Gidder ikke å sjekke uansett, det er totalt uinterresant for min del. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 jc-q, jeg har gf4ti4400 og sliter ikke med å kjøre battlefield eller noe slikt. du er sikkert på du ikke har gf4-mx eller noe? Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 02:46, skrev bidz:sklir unna dine argumenter som en slimål? excuse me?Ang. at spill til PC er bare 50% ferdige osv, vel - det hender jo i noen tilfeller - ja. akkurat som det skjedde med NFSHP2 - det var et uferdig produkt som ble lansert på både xbox/gc og pc, kun det ferdige produket ble levert på PS2 (referanse: Eh...hvor i den artikkelen fra VG står det at NFSHP2 til Xbox og Gamecube er uferdige produkter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå