Gå til innhold

PS2 eller Xbox? Alternativ til Unreal på ps2?

andrevr

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe meg enten en PS2 eller en Xbox.

Det går igjen hele tiden at Xbox har bedre spesifikasjoner enn ps2, og det er greit nok.

PS2 har på sin side stort spillutvalg.

Spillutvalg er ikke så veldig viktig for meg, siden jeg i hovedsak kun har lyst på 4-5 spill (colin mcrea3, fotballspill, et unreal lignende spill og et par til).

"Problemet" er at Xbox har Unreal Championship (tilsvarer vel så og si unreal 2 for pc) mens PS2 har Pro Evolution soccer 2, og jeg har veldig lyst på begge spillene. Finnes det noe alternativt spill for Unreal til PS2?

Og en annen ting, hva i huleste kan man bruke de 8gb i xbox'en til (unntatt savegames) hvis man ikke skal chippe den?

For meg er spillbarhet og grafikk/lyd etc viktig. Antall fps og megahertz er ikke det viktigste...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xbox hd'en kan du bruke til å lagre musikk på. Sett inn en CD og velg hvilke tracks du vil kopiere inn. Plass til 76 timer musikk totalt. Disse kan du bruke som bakgrunnsmusikk i de fleste spill, eller så kan du bare gå til xbox dashboardet og bruke den som en jukebox...

Savegames kan du lagre på den som sagt, og ghost-cars i spill, demoer osv osv. Når du spiller spill, så mellomlagrer den ofte på hd'en, slik at når du går tilbake til enkelte scener, så husker den hva du har gjort fra før osv (f.eks i Halo).

Når det gjelder spillene, så liker jeg ikke fotballspill, så jeg skal ikke uttale meg så mye om det, men liker du "unreal-spill" som du sa, så har jo Xbox Halo (Anbefales på det sterkeste), snart Splinter Cell, Time Splitters 2, Halo 2 om litt tid, og Unreal Championship som sagt.

Colin McRae3 er visst beste på Xbox (den har litt bedre grafikk). Men hadde jeg vært deg, så hadde jeg kjøpt Rallisport Challenge før CM3, det er rett og slett et bedre spill :wink:

Og ja, Grafikk/Lyd er best på Xboxen.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp solgt Xbox'en som jeg har hatt i ca. 8 måneder nå, og kjøpt meg en PS2 faktisk. Grunnen er at jeg aldri brukte Xbox'en - eneste spillet som var BRA var Halo, og delvis Rallisport Challenge, men gikk lei av dem rimelig kjapt, og PGR og DOA3 gikk jeg vel lei av iløpet av 2-3 dager max.

Bryr meg ikke så særlig om PS2'en ikke har HDD - har nemlig HDD på PC'en (2x120GB). bryr meg heller ikke om PS2'en ikke har nettverskort, da jeg har nettverkskort på PC'en, og alt av MP spill bør etter min mening spilles på en PC. Bryr meg heller ikke om at PS2 ikke har fullt så god grafikk som Xbox, som noen sier (sammenlign gjerne grafikken på NFS Hot Pursuit 2 og fortell meg på hvilken konsoll det er desidert best - jo - PS2). Bryr meg heller ikke om at DVD spilleren til PS2 er sucky, da jeg har en meget bra stasjonær Pioneer DVD spiller til slikt.

Det jeg bryr meg om, dog - er spillene. PS2 har alle spillene jeg vil ha og er interessert i, nemlig: Gran Turismo serien (3 nå, og 4 kommer vel snart engang), som er eksklusiv KUN på PlayStation(2). Den har GTA: Vice City, som også er eksklusiv KUN på PlayStation(2) (forutom PC, men det vil vel ta 6-12mnd før en ser PC versjonen). PS(2) har også Tekken spillene eksklusivt, som etter min mening er det beste fighting-spillet ever. THPS4 kommer straks på PS2 også, samt RPG'et .hack/dothack som skal være meget bra.

Velg maskin basert på spillene du er interessert i. Alikevel om en har verdens raskeste bil, betyr det ikke at en kan vinne alt av billøp. meningen med det er at uansett om Xbox er en kraftigere maskin, betyr det nada når spillene er sucky, samt at de fleste av dem er rip-off's fra PC.. har PC..

Lenke til kommentar

Dum tid å selge xbox'en sin på Bidz, November blir jo konge måned når det gjelder spill-releaser :smile:

edit: Siden du kjøpte boxen for 8mnd siden, ga du jo godt over 4000 for den. Sikker på at du har hatt xbox? Siden du får ny inkl 2 spill nå til 1690,- må du jo ha solgt den voldsomt billig og med mye tap.

[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-11-06 20:09 ]

Lenke til kommentar

Hey!

Jeg har selv en xbox og planlegger å kjøpe meg enda en. Prisen for en xbox er nå så latterlig lav at jeg nesten føler jeg stjeler penger fra microsoft, men la gå - de har lagt opp til det selv.

Har nettopp kjøpt ny PC også, men synes ikke at det er noen hindring for samtidig å være eier av xbox. Jeg tror heller dette kun er et sletent argument som fanboys har satt fast i halsen, og hver gang de puster eller sier noe så gulper de det opp... Om igjen og om igjen... Du blir etterhvert ganske immun. Klarer liksom å sile dritten...

Dog:

Jeg skulle svært gjerne hatt et par av de PS2-eksklusive titlene på boxen. Vice city og...mmm... vel, det er mange.

Men vi får bare være tålmodige, så dukker det opp masse bra til oss også. Jeg har vel rundt 10 spill, og har bare runna et par av dem, så jeg klager ikke. Har nok å henge fingrene i foreløpig.

Når det gjelder grafikk og slikt dill...

...rett skal være rett:

At det der bilspillet NFSHP2(ble det riktig?!) er feitere på PS2 er vel egentlig ingen uenig i?

Sannheten er dog, at dette bare er unntaket som bekrefter regelen. Spør en PS2-eier om alle de andre multiplattform-spillene hvor PS2 knekker boxen. Mmm... tenkte meg det ja...

Alle konsollene har aspekter ved seg som gjør dem attraktive, og jeg tror heller ingen av dem er noe dårlig kjøp. Poenget er jo bare at du skal ha det gøy en stakket stund?

Greit at folk stiller slike saklige spørsmål, og flott at folk prøver å svare etter beste evne. Trådene blir likevel som oftest torpedert av en eller annen ènøyd fanboy som lager et ******* av hele tråden.

Kunne tenke meg å skrive mye mer, men har en mengde andre ting jeg må foreta meg. Tiden tillater det ikke.

Humptidumpti...

Lenke til kommentar

vel , jeg for min del kan ikke nyte spill med dårlig 3d-gfx, slik som ps1/ps2, da foretrekker jeg en god gammel snes i stedet. xbox er helt klart en mye bedre console enn ps2 og er billigere også, men de fleste xbox-spillene kommer på pc, så det er liten vitsi å kjøpe den. Hva gjenstår da? GAMECUBE :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 19:53, skrev b-duvaland:

Dum tid å selge xbox'en sin på Bidz, November blir jo konge måned når det gjelder spill-releaser :smile:

edit: Siden du kjøpte boxen for 8mnd siden, ga du jo godt over 4000 for den. Sikker på at du har hatt xbox? Siden du får ny inkl 2 spill nå til 1690,- må du jo ha solgt den voldsomt billig og med mye tap.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: b-duvaland på 2002-11-06 20:09 ]</font>

Dum tid? det er vel opp til meg og bestemme, vel. Xbox'en har samla støv i et par måneder nå, og alle de "konge spill-releasene" du snakker om er totalt uinteressange for meg. bla gjerne opp en liste med 200 releases, og det spiller null rolle så lenge ingen av de spillene på listen er interessange.

Jeg solgte den til 2800kr, med 6 spill og 2 kontrollere, greit nok.. gikk litt med tap, men det gjør en somregel - uansett konsoll.

Eneste spillene jeg er interesert i er faktisk Gran Turismo 3 (ingen over, ingen vedsiden av - helt konge!) og 4 når det kommer (kun til PS2), GTA: Vice City (som igjen kun kommer til PS2 samt til PC etter flere måneder), Need For Speed Hot Pursuit 2 er jo utrolig mye bedre på PS2 enn på noen annen konsoll/maskin (inkl. PC) (ref; http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1291851).

Ang. NFS Hot Pursuit 2, Quote:

I Playstation 2-versjonen er veifølelsen herlig solid, lærekurven ganske lang, grafikken - både på omgivelsene og på bilene - er helt nydelig og fartsfølelsen ekstremt bra. I tillegg har det en rekke detaljer, for eksempel muligheten til å ta en smugtitt foran deg på veien, som gjør den til en helstøpt, profft gjennomført og morsom opplevelse.

Versjonene til Xbox, Gamecube og PC ser derimot ut til å ha blitt kokt sammen i hui og hast, løselig basert på Playstation 2-versjonen. Hjørner er kuttet og elementer er fjernet eller endret helt, i tillegg til at bilene på ingen måte sitter godt i veibanen.

Det er som om en hobbymusiker på Hammond-orgel tolker Jimi Hendrix, for å si det på en annen måte.

Og det kan være fint det, hvis du har sansen for sånt. I all rettferdighetens navn er ikke disse tre versjonene direkte dårlige. Mange vil til og med synes de er ganske bra. Men sammenlignet med Playstation 2-versjonen blekner de, på absolutt alle områder.

/Quote

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 21:10, skrev tankbug:

vel , jeg for min del kan ikke nyte spill med dårlig 3d-gfx, slik som ps1/ps2, da foretrekker jeg en god gammel snes i stedet. xbox er helt klart en mye bedre console enn ps2 og er billigere også, men de fleste xbox-spillene kommer på pc, så det er liten vitsi å kjøpe den. Hva gjenstår da? GAMECUBE :smile:

Unnskyld meg, men er du helt tett i pappen? "dårlig 3d-gfx slik som ps1/ps2" ?!? greit nok at PS1 ikke har bra grafikk, men ikke kom her og si at PS2 har så uuutrooolig mye dårligere grafikk en Xbox.. og iallefall ikke dårligere enn GameCube.

Virkelig tåpelig kommentar!

Lenke til kommentar

Enig med deg bidz, i at GT3 er bra. Det er det eneste positive om PS2 etter min mening, men det blir litt mye å kjøpe PS2 bare for det. Du burde prøve Sega GT2002 på Xbox, det er konge, men litt kort :sad:

NFSHP2 er ubeskrivelig dårlig uansett til hvilken konsoll, hater slike "mario"-spill :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-06 22:47, skrev b-duvaland:

Enig med deg bidz, i at GT3 er bra. Det er det eneste positive om PS2 etter min mening, men det blir litt mye å kjøpe PS2 bare for det. Du burde prøve Sega GT2002 på Xbox, det er konge, men litt kort :sad:

NFSHP2 er ubeskrivelig dårlig uansett til hvilken konsoll, hater slike "mario"-spill :wink:

Har prøvd Sega GT2002 på Xbox, samt Sega GT2000 på PC, og synes ikke det kommer nær GT3-class.. er en vaske-ekte bilgal tulling, så bilspill er viktig for meg - og GT3 er best, uten tvil - og GT4 er jo på vei :smile: NFSHP2 har jo fått utrolig bra kritikk og kommentarer overalt, samt at de fleste digger det.. så det kan jo ikke være et så dårlig spill? :wink:

Den dagen Xbox kommer med spill som jeg virkelig digger og har lyst på, da kommer jeg sikkert til og handle Xbox igjen, men akkurat pr. nå så interesserer ingen av titlene meg noe spesielt, så jeg så ingen grunn til at den skulle stå og samle støv, mens i i virkeligheten hadde lyst og spille endel av spillene som kun er på PS2.. er altså ingen fanboy - men sier det som det er - spill selger konsoller, konsoller selger ikke spill.

Lenke til kommentar

Sega GT 2002 er GT3 klasse jo, menmen samme det. Skal jeg være litt slem mot GT3, så er det jo bare GT2 med bedre grafikk og færre biler.

Xbox har jo også Rallisport Challenge, Project Gotham Racing og CMR3. Snart også et nytt spill, kaldt E.R. ellernoe, ser veldig bra ut.

Need For Speed HPS2 er altfor arcade etter min mening.

Lenke til kommentar

hei

takk for voldsom respons her!

Skjønner at det er veldig mange delte meninger på dette feltet.

Personlig kjenner jeg veldig mange med ps2, og har dermed muligheten til å låne en del spill etc. Kjenner knapt noen med xbox, så blir litt vanskeligere sånn sett med Microsoft.

Jeg er ikke i tvil om at det er lurest å kjøpe xbox om man ser hva man får for pengene, men er på den andre siden enig i dem som sier at man bør kjøpe den konsollen som har de riktige spillene.

Min personlige mening heller vel litt mot ps2 grunnet et par spill de har som ikke xbox har.

Har vel litt å si om jeg får noen gode tilbud eller ikke, en som kontaktet meg angående en rimelig ps2 og det er jo interessant.

Lenke til kommentar

Yes, jeg er enig i at det er spillene som bør avgjøre hvilken konsoll du bør kjøpe, men du bør ikke gå i den fellen at du kun bare baserer ditt valg av konsoll på de spillene som står i butikken. Hvis du kommer til å anskaffe deg bare en konsoll, så er det på en måte en investering. Da er det også nødvendig å se på kommende spill til de ulike plattformene. Etter min mening er det Xboxen som tar hele showet her med titler som Fable, BC, Halo 2, Splinter Cell, Rainbow Six Raven Shield, RE, Unreal Championship, Doom 3, Brute Force, DX 2: Invisible War, Shenmue 2, Top Spin, Mech Assault, Breed, Stalingrad, Panzer Dragoon Orta etc. etc. Dette er spill som stort sett kommer i 2003. Derfor kan jeg ikke anbefale Xboxen sterkt nok, når du ser på hva den koster i dag. Husk at Xboxen bare har vært ute et halvt år, og at spillutvalget allerede nå er ganske formidabelt, i motsetning til det det var for PS2 etter et halvt år.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-07 13:47, skrev Jc-g:

Yes, jeg er enig i at det er spillene som bør avgjøre hvilken konsoll du bør kjøpe, men du bør ikke gå i den fellen at du kun bare baserer ditt valg av konsoll på de spillene som står i butikken. Hvis du kommer til å anskaffe deg bare en konsoll, så er det på en måte en investering. Da er det også nødvendig å se på kommende spill til de ulike plattformene. Etter min mening er det Xboxen som tar hele showet her med titler som Fable, BC, Halo 2, Splinter Cell, Rainbow Six Raven Shield, RE, Unreal Championship, Doom 3, Brute Force, DX 2: Invisible War, Shenmue 2, Top Spin, Mech Assault, Breed, Stalingrad, Panzer Dragoon Orta etc. etc. Dette er spill som stort sett kommer i 2003. Derfor kan jeg ikke anbefale Xboxen sterkt nok, når du ser på hva den koster i dag. Husk at Xboxen bare har vært ute et halvt år, og at spillutvalget allerede nå er ganske formidabelt, i motsetning til det det var for PS2 etter et halvt år.

Ang. disse spillene, så kommer jo Halo, Splinter Cell, Doom 3 og Rainbow Six Raven Shield garantert på PC - så dersom du har PC, går en ikke glipp av dem uansett.. og dessuten, Doom III kommer jo seff til og bli mest konge på PC :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-07 19:44, skrev bidz:

Ang. disse spillene, så kommer jo Halo, Splinter Cell, Doom 3 og Rainbow Six Raven Shield garantert på PC - så dersom du har PC, går en ikke glipp av dem uansett.. og dessuten, Doom III kommer jo seff til og bli mest konge på PC :smile:

Ok de kommer på PC, men med mindre du har en maskin til 15-20000,- så er det ikke mye vits å installere dem. Det vil si ca 10 X så mye som det Xbox koster, og da slipper du alle bugsen og problemer med ulike konfigurasjoner. Jeg kan rett og slett ikke fatte at folk ikke får øynene opp for Xbox og forstår hvor mye de får for pengene.

Og ang. Doom 3: John Carmack har ved 2 anledninger sagt at Xbox versjonen kommer til å kjøre like bra som en highend PC, når det kommer ut. Så jeg fatter ikke hva du baserer den påstanden din på.

Dessuten er lyden en svært viktig del av Doom 3, og der får du uten tvil mest effekt på Xbox med Dolby Digital Surround.

Stupid people should not reproduce.

[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-11-07 20:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...