Mathiasman Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har et par Sennheiser PC-500, som støyer. Altså, når jeg ikke snakker støyer det. Det er meget irriterende. hvordan får jeg det vekk? Jeg har ikke Windows Microphone Boost på heller. Lenke til kommentar
space17 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Beskriv støyen. Susing? Bruming? Hva slags lydkort er det du har koblet de til? Hva slags type mikrofon er dette? (klarte å finne de via Google) Veldig ofte er spenningen fra lydkortet til micen forurenset av mye støy. Dette vil slå direkte igjennom som støy. Dette gjelder spesielt billigere lydkort /HK-lydkort. space Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 bruker du høytalere? de kan gi de du snakker med mye støy. Det er ikke sikkert du selv hører. Har du bråkete vifter? Til meg gir de mye støy på micen... vibrasjonen eller noe... vet ikke helt. når vifta går sakte er det nesten ingenting. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Her har jeg tatt opp støyet: http://www.home.no/mathiasman/mic-stoy.wav Det er dette headsettet: https://prisguiden.no/product.php?productId=39079 Sorry at jeg sa PC-500. Leif i farta : P Har et DFI Lanparty nF4 Ultra hovedkort, altså, ikke annet lydkort enn det integrerte. Viftene står på 100 %, har de to standard viftene i Lian Li PC-7 Scand, Zalman 9500-LED og vifta i Hiper 580 Watt. Har prøvd å satt ned ytelsen på viftene. Men det vifteprogrammet registrerer ikke at jeg setter ned prosentene. Husker ikke navnet i farten. Når jeg har brukt headsetet bruker jeg såklart headsetet som høyttalere. Kobler altså ut høyttalerene jeg bruker til musikk osv. Håper dette var mer oppklarende Lenke til kommentar
space17 Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Det høres ut som du har på meget kraftig forsterkning og da er den støyen du hører der normal. Hva slags innstillinger bruker du der? Ville tro at om du bruker den instillingen til f.eks. TS/Ventrillo/Skype, vil det bli veldig høyt for de du prater med. Kan nok bli noe bedre med en stømkilde som er litt mindre støyfri men ikke mye. Dette er dog litt vanskelig å avgjøre bare ved å høre et opptak uten å vite instillingene. Du skulle kanskje også gjort et opptak der du prater normalt for å få vite forholdet mellom støy og stemme. space Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2006 Har standard innstillinger på TS/Skype. Har ikke skiftet på noe. Det med opptak, um. Ehm, micen er helt forsvunnet nå :S Hører ingen ting. Inngangen er ødelagt. Mulig kortslutning? Hadde da resten av hovedkortet funka? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå